Hjälp med Frambos gamla station i Grästorp (Forumet)

av Sofia Grip, Sunday, July 26, 2020, 17:06 (1362 dagar sedan)

Hej!

Jag och min man Jesper har precis köpt Frambos gamla stationshus i Grästorp. Vi ska nu sakta starta igång en varsam renovering av det vackra, men mycket slitna, stationshuset. För att kunna göra det på bästa sätt behöver vi så mycket information som möjligt och jag undrar om det finns någon där ute som vet lite mer om stationen och som skulle vilja berätta lite och kanske har en bild. Vi är vid huset 5-7 augusti för att städa så har ni vägarna förbi så bjuder vi gärna på kaffe.

Hälsningar,
Sofia Grip

[image]

Nu blev jag riktigt glad!

av Ulf Smedbo, Sunday, July 26, 2020, 18:21 (1362 dagar sedan) @ Sofia Grip

Tag väl hand om huset, exempelvis är ju fasaden åt banan en bedagad pärla, den är så underbart väderbiten!

Nu blev jag riktigt glad!

av Sofia Grip, Sunday, July 26, 2020, 22:18 (1361 dagar sedan) @ Ulf Smedbo

Det ska vi verkligen göra!

Hjälp med Frambos gamla station i Grästorp

av Anders Nordebring, Sunday, July 26, 2020, 20:41 (1361 dagar sedan) @ BJ

Några bilder, en typritning och en allmän stationshistorik finns förstås också i Bertil Thulins Nossebrobanan - ett 75-årsjubileum, utgiven 1991.

Hjälp med Frambos gamla station i Grästorp

av Sofia Grip, Sunday, July 26, 2020, 22:21 (1361 dagar sedan) @ Anders Nordebring

Den ska jag genast försöka ta reda på. Min man hojtar nu att han nog hittat den på ett antikvariat i Göteborg!

Hjälp med Frambos gamla station i Grästorp

av Sofia Grip, Sunday, July 26, 2020, 22:18 (1361 dagar sedan) @ BJ

Tack snälla, vad roligt!

Hjälp med Frambos gamla station i Grästorp

av daniel, Sunday, July 26, 2020, 20:36 (1361 dagar sedan) @ Sofia Grip

Hej!

Jag och min man Jesper har precis köpt Frambos gamla stationshus i Grästorp. Vi ska nu sakta starta igång en varsam renovering av det vackra, men mycket slitna, stationshuset. För att kunna göra det på bästa sätt behöver vi så mycket information som möjligt och jag undrar om det finns någon där ute som vet lite mer om stationen och som skulle vilja berätta lite och kanske har en bild. Vi är vid huset 5-7 augusti för att städa så har ni vägarna förbi så bjuder vi gärna på kaffe.

En gammal ritning finns hos Gunnar Ekeving: Jvm1184_J2_-1594_1913.jpg

Hjälp med Frambos gamla station i Grästorp

av Sofia Grip, Sunday, July 26, 2020, 22:20 (1361 dagar sedan) @ mrwhans

Tack för hjälpen, vilka fina bilder!

Hjälp med Frambos gamla station i Grästorp

av Sofia Grip, Sunday, July 26, 2020, 22:19 (1361 dagar sedan) @ daniel

Tack, vad roligt att se!