Förfrågan om skanning (Historiskt material)

av bosc @, Näshulta, söndag, augusti 02, 2020, 00:32 (11 dagar sedan)

När jag nu avslutat skanningen av tidtabellsboken 1904-05, undrar jag om det finns intresse hos "forumister" för nedanstående publikationer. I så fall kan jag över tid publicera även dessa, även om de inte är lika gamla.
- Tågordning vid Mellerud fr.o.m. den 15 juni 1951,
- BJ, Tidtabellsboken del B, tjänstetidtabeller, tidtabell n:r 111, 15 juni 1942-, Åmål - Göteborg C, Olskroken - Göteborg B:s, med ett antal ändringar och tillägg, bl.a. permittenttågen,
- BJ, Tidtabellsboken del B, tjänstetidtabeller, tidtabell n:r 112, 7 juni 1943-, Åmål - Göteborg C, Olskroken - Göteborg B:s, med ett antal ändringar och bilagor,
- BJ, Tidtabellsboken del B, tjänstetidtabeller, tidtabell n:r 113, 5 juni 1944-, Åmål - Göteborg C, Olskroken - Göteborg B:s,
- DJ, Tillägg nr 5 till Tidtabellsboken, Tidtabell nr 112a, 6 april 1941,
- DJ, Tidtabellsboken, Tidtabell 113, 16 juni 1941, Kornsjö - Mellerud, med bihang I, Normalplan för tågsätten
- DJ, Tidtabellsboken, del B, tjänstetidtabeller, Tidtabell 114, 15 juni 1942, Kornsjö - Mellerud, med några tillägg och ändringar,
- DJ, Tillägg n:r 2 Tidtabellsboken, del B, tjänstetidtabeller, Tidtabell 115, 20 resp 21 augusti 1943, (permittenttågen upphör),
- DJ, Tidtabellsboken, del B, tjänstetidtabeller, Tidtabell 116, 5 juni 1944, Kornsjö - Mellerud, med några tillägg och ändringar,
- TGDG, Tidtabellsboken, del B, tjänstetidtabell, Tidtabell 116X, 1 mars 1945, Kornsjö - Mellerud, med några tillägg och ändringar.
/BoSC

Förfrågan om skanning

av BJ, söndag, augusti 02, 2020, 01:23 (11 dagar sedan) @ bosc

Absolut.
Mycket intressant med BJ och DJ dessa år.
Orkar du så är jag mycket tacksam.
BJ

Förfrågan om skanning

av hald, söndag, augusti 02, 2020, 12:32 (11 dagar sedan) @ bosc

Jaaa, vill se mer. Gärna mer från DJ.

Förfrågan om skanning

av Rolf Nordin @, Hässelby, söndag, augusti 02, 2020, 13:17 (11 dagar sedan) @ bosc

Jag kan (kanske) tänka mig hjälpa till med att skanna en eller två av de uppräknade tabellerna om dom inte är alltför bastanta. Det gick ju väldigt bra med tidtabellboken du tillhandahöll. :-)

Förfrågan om skanning

av bosc @, Näshulta, söndag, augusti 02, 2020, 22:56 (10 dagar sedan) @ Rolf Nordin

Hej igen Rolf och tack för erbjudandet. Jag provar emellertid själv först med "Tågordning vid Mellerud, 15 juni 1951" så får forumet bedöma resultatet.
Än en gång stort tack för den suveräna skanningen av SWB-boken och att du lagt ut den på forumet./BoSC

Förfrågan om skanning

av Rolf Nordin @, Hässelby, måndag, augusti 03, 2020, 09:04 (10 dagar sedan) @ bosc

Hej igen Rolf och tack för erbjudandet. Jag provar emellertid själv först med "Tågordning vid Mellerud, 15 juni 1951" så får forumet bedöma resultatet.
Än en gång stort tack för den suveräna skanningen av SWB-boken och att du lagt ut den på forumet./BoSC

Tack själv.

/rolf

RSS-feed av trådar