Verkstaden i Ängelholm (Järnvägs- och Museiföreningar)

av mormorsgruvan, Tuesday, September 15, 2020, 10:15 (1312 dagar sedan)

Vem äger verkstaden i Ängelholm ?

Verkstaden i Ängelholm

av Ulf Nyström, Tuesday, September 15, 2020, 16:56 (1312 dagar sedan) @ mormorsgruvan

Vem äger verkstaden i Ängelholm ?

Vilken verkstad?

Verkstaden i Ängelholm

av ufo, Tuesday, September 15, 2020, 21:24 (1311 dagar sedan) @ mormorsgruvan

Jag gissar att du menar den som populärt kallas Stallporten, efter en blog med namnet Bakom en stallport i Ängelholm. Bloggen har försvunnit och blivit ersatt med en FaceBook-grupp med namnet Stallporten.

Verkstaden disponeras av JVM och jag har sett en del samröre med Banskolan, men detaljerna är det nog bäst att fråga JVM om.

MVH,
Ulf Andersson

Verkstaden i Ängelholm

av Ulf Nyström, Tuesday, September 15, 2020, 22:51 (1311 dagar sedan) @ ufo

Jag gissar att du menar den som populärt kallas Stallporten, efter en blog med namnet Bakom en stallport i Ängelholm. Bloggen har försvunnit och blivit ersatt med en FaceBook-grupp med namnet Stallporten.

Verkstaden disponeras av JVM och jag har sett en del samröre med Banskolan, men detaljerna är det nog bäst att fråga JVM om.

MVH,
Ulf Andersson

Så kan det vara.
Skolans lokaler är ju till stor del en blandning av undervisningslokaler och verkstäder.
För övrigt heter skolan numera Trafikverksskolan efter tredje namnbytet på ett par årtionden.

Verkstaden i Ängelholm

av K Lemming, Tuesday, September 15, 2020, 23:20 (1311 dagar sedan) @ Ulf Nyström

Jag gissar att du menar den som populärt kallas Stallporten, efter en blog med namnet Bakom en stallport i Ängelholm. Bloggen har försvunnit och blivit ersatt med en FaceBook-grupp med namnet Stallporten.

Verkstaden disponeras av JVM och jag har sett en del samröre med Banskolan, men detaljerna är det nog bäst att fråga JVM om.

MVH,
Ulf Andersson


Så kan det vara.
Skolans lokaler är ju till stor del en blandning av undervisningslokaler och verkstäder.
För övrigt heter skolan numera Trafikverksskolan efter tredje namnbytet på ett par årtionden.

Precis, Trafikverksskolan är det som gäller nu. Lokalen/verkstaden ägs av Trafikverksskolan och hyrs ut, förnuvarande är det just JVM som hyr den av Trafikverksskolan.

Verkstaden i Ängelholm

av HP, Saturday, September 19, 2020, 17:52 (1308 dagar sedan) @ mormorsgruvan

Som andra skrivit så ägs verkstaden (som kallas G2) av Trafikverksskolan och hyrs av JVM./HP