Var är inläggen? (Forumet)

av Thomas Tell, Saturday, November 14, 2020, 16:36 (1249 dagar sedan)

Inläggen mellan den 13 kl 00.00 och fram till "Arkivens dag" 10.56 i dag samt de efter dessa två inlägg uppdateras inte hos mig. Mac med Safari. På Iphonen är allt okey.
/tell

Var är inläggen?

av Hans Broman, Saturday, November 14, 2020, 17:11 (1249 dagar sedan) @ Thomas Tell

Inläggen mellan den 13 kl 00.00 och fram till "Arkivens dag" 10.56 i dag samt de efter dessa två inlägg uppdateras inte hos mig. Mac med Safari. På Iphonen är allt okey.
/tell

I min dator (Windows 10) med senaste Firefox har jag inget problem att se dagens och gårdagens inlägg, t ex ditt. Finns det fler Macintoshägare än Thomas som har problem?

Var är inläggen?

av Anders Sandgren, Saturday, November 14, 2020, 17:32 (1249 dagar sedan) @ Hans Broman

I min telefon (Android m Chrome) verkar det som att trådarna sorteras efter senate inlägg och inte trådordning vilket gör att gamla trådar med nya inlägg kommer före nyare trådar men med äldre inlägg. Om detta är en inställnings- eller browsereffekt vet jag däremot inte. På mina laptops fungerar det som förut.
Möjligen är default-settings olika i olika fall. Sorteringsinställningr ligger nog i kakor om de går att påverka då man inte behöver vara inloggad.

Webbläsare är ett bottenlöst träsk av buggar och avvikelser...

Var är inläggen? Sortering?

av Leif B, Saturday, November 14, 2020, 18:58 (1249 dagar sedan) @ Anders Sandgren

I min telefon (Android m Chrome) verkar det som att trådarna sorteras efter senate inlägg och inte trådordning vilket gör att gamla trådar med nya inlägg kommer före nyare trådar men med äldre inlägg. Om detta är en inställnings- eller browsereffekt vet jag däremot inte. På mina laptops fungerar det som förut.
Möjligen är default-settings olika i olika fall. Sorteringsinställningr ligger nog i kakor om de går att påverka då man inte behöver vara inloggad.

Webbläsare är ett bottenlöst träsk av buggar och avvikelser...

Du kan välja sorteringsordning genom att klicka på "Sortering" på samma rad som "Nytt Ämne". Vartannat klick ger sortering efter senaste inlägg och vartannat efter senaste svar.

Var är inläggen?

av Thomas Tell, Saturday, November 14, 2020, 18:51 (1249 dagar sedan) @ Hans Broman

På min MacBook Air ser det likadant ut som på den stora Macen med Safari. Men här använder jag Firefox. Startar jag däremot Safari här kan jag se allt och svara här. Mycket konstigt???
/tell

Var är inläggen?

av mrwhans, Saturday, November 14, 2020, 19:40 (1249 dagar sedan) @ Thomas Tell

Hej Thomas,

Jag använder Firefox i PC, och upplever att det blir tjurigare för varje uppdatering, att få Firefox att acceptera en del webbsidor. Jag tvingas använda Edge för att logga in på banken.
Troligen finns det nån setting djupt ned i nån meny som jag inte orkar hitta.

//Hans

Var är inläggen?

av johanmmolin, Saturday, November 14, 2020, 22:48 (1249 dagar sedan) @ mrwhans

Thomas, jag sitter vid en iMac med system 10.15.2 o0ch Safari och har inga problem att se någonting.

På en BETYDLIGT äldre MacBook med Firefox ser jag fortfarande precis allt. Så jag tror inte det handlar om dator + operativsystem utan är något annat som krånglar hos dig. Vad överlåter jag med varm hand åt andra förståsigpåare att klura ut.