Första plåtlokhusen. (Byggnad)

av chfahlgren, Wednesday, February 10, 2021, 11:44 (1142 dagar sedan)

Är det någon av er vänner på vårt forum som vet var de första plåtlokhuset möjligen lokhusen placerades,?? Med vänliga järnvägs-hälsningar CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Falun.

Första plåtlokhusen.

av Stig Lagergren, Wednesday, February 10, 2021, 12:18 (1142 dagar sedan) @ chfahlgren

Är det någon av er vänner på vårt forum som vet var de första plåtlokhuset möjligen lokhusen placerades,?? Med vänliga järnvägs-hälsningar CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Falun.

Har inga säkra uppgifter, men Hedkärra och Krampen var nog bland de första.

Första plåtlokhusen.

av Stig Lagergren, Wednesday, February 10, 2021, 13:00 (1142 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Är det någon av er vänner på vårt forum som vet var de första plåtlokhuset möjligen lokhusen placerades,?? Med vänliga järnvägs-hälsningar CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Falun.


Har inga säkra uppgifter, men Hedkärra och Krampen var nog bland de första.

Tillägg: Mitt svar gäller Fagerstamodellen. De med rundat tak kanske var tidigare.

Första plåtlokhusen.

av John T, Wednesday, February 10, 2021, 19:37 (1142 dagar sedan) @ chfahlgren

Är det någon av er vänner på vårt forum som vet var de första plåtlokhuset möjligen lokhusen placerades,?? Med vänliga järnvägs-hälsningar CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Falun.

Jag ber att få påminna om att ungefär samma fråga ställdes här i forumet år 2015 och då kom detta svar.

Första plåtlokhusen.

av Stig Lagergren, Wednesday, February 10, 2021, 20:31 (1142 dagar sedan) @ John T

Är det någon av er vänner på vårt forum som vet var de första plåtlokhuset möjligen lokhusen placerades,?? Med vänliga järnvägs-hälsningar CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Falun.


Jag ber att få påminna om att ungefär samma fråga ställdes här i forumet år 2015 och då kom detta svar.

Mycket matnyttigt. Men om vi håller oss till serieleveransen från Västanfors, vilka var de första då? Kanske omöjligt att svara på.

Första plåtlokhusen.

av chfahlgren, Wednesday, February 10, 2021, 21:42 (1142 dagar sedan) @ chfahlgren

Stort Tack för svar och påminnelse hade nog glömt fråga med svar från 2015
Med Vänliga Hälsningar i Järnvägens tecken.CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Galun

Första plåtlokhusen.

av chfahlgren, Wednesday, February 10, 2021, 21:45 (1142 dagar sedan) @ chfahlgren

Ursäkta felstavningen det ska vara Falun med F.