Är det ett medvetet beslut att ha RSS-Feed här? (Forumet)

av Ulf Broman, Wednesday, February 17, 2021, 10:27 (1136 dagar sedan)

Till Trafikchefen!

Är det ett medvetet beslut att ha RSS-Feed här? Dvs att alla nya startinlägg sänds ut som RSS-feed och kan publiceras på andra forum?

Det förs en diskussion i Postvagnen om detta, se https://www.postvagnen.com/sjk-forum/showthread.php/18564-Inl%C3%A4gg-fr%C3%A5n-andra-f...
(man måste logga in i Postvagnen för att kunna läsa den tråden, eftersom den ligger i support-forumet).

Är det ett medvetet beslut att ha RSS-Feed här?

av Anders Johansson, Wednesday, February 17, 2021, 10:56 (1136 dagar sedan) @ Ulf Broman

Och omvänt, om jag lägger ett inlägg på ett annat forum, kanske jag inte vill att det automatiskt ska hamna här...

Är det ett medvetet beslut att ha RSS-Feed här?

av Bobo L, Wednesday, February 17, 2021, 11:30 (1136 dagar sedan) @ Ulf Broman

Nedan kopierad text ur ett bra och sammanfattande inlägg från Postvagnen om RSS-frågan (lätt redigerat av mig för låsförståelsens skull samt något städat avseende irrelevanta kommentarer):


* * * * klipp börjar * * * *

1)
Jag tror att många personer i de kretsar som läser de bägge forumen inte har en aning om vad RSS är, än mindre hur det fungerar.

2)
Jag tror INTE att det är klart för majoriteten av de som postar i jvmv forum att deras inlägg publiceras även via RSS.

3)
Jag tror dessutom, men då är jag på svagare is, att ansvariga för jvmv forum inte har haft en tanke på att inläggen delas via RSS.

* * * * klipp slutar * * * *


Direktlänk:

https://www.postvagnen.com/sjk-forum/showthread.php/18564-Inlägg-från-andra-forum?p=146...

Är det ett medvetet beslut att ha RSS-Feed här? Avstängt!

av Trafikchefen, Wednesday, February 17, 2021, 13:39 (1136 dagar sedan) @ Bobo L

Punkten 3 i BoBo L's inlägg är helt rätt! ;-)
Efter en kort intern överläggning kom vi fram till att stänga av funktionen!

--
TC [image]

Är det ett medvetet beslut att ha RSS-Feed här? Avstängt!

av Anders Johansson, Wednesday, February 17, 2021, 17:14 (1136 dagar sedan) @ Trafikchefen

Bra!

Är det ett medvetet beslut att ha RSS-Feed här? Avstängt!

av Peter A, Thursday, February 18, 2021, 14:15 (1135 dagar sedan) @ Anders Johansson

NEEEJ!!! Det gillar inte jag.