ERTMS växling radioloksväxling (Fordon: allmänt)

av chfahlgren, Tuesday, March 16, 2021, 08:42 (1136 dagar sedan)

Bästa vänner,vad gäller vid växling och radioloksväxling på bangård där ERTMS gäller?Tack på förhand med Vänliga Järnvägs-Hälsningar CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Falun

ERTMS växling radioloksväxling

av Ulf Pålsson, Tuesday, March 16, 2021, 10:02 (1136 dagar sedan) @ chfahlgren

En ganska komplicerad fråga, som kan ha ett omfattande svar. Men frågan är ju inte på något sätt historisk, så ett svar passar inte så bra här, tycker jag. Om du skriver till mig via forumets mejlfunktion ska jag försöka mig på ett svar till dig.
/up

ERTMS växling radioloksväxling

av Martin Långström, Tuesday, March 16, 2021, 10:18 (1136 dagar sedan) @ chfahlgren

Bästa vänner,vad gäller vid växling och radioloksväxling på bangård där ERTMS gäller?Tack på förhand med Vänliga Järnvägs-Hälsningar CH.Fahlgren JVM-vän 92 i Falun

Historiskt sett så vid radioloksväxling när ERTMS var nytt, så var man tvungen att ha systemet avslaget, men efter uppdateringar av systemet så ska systemet vara igång och i läge "skiftning".

För växling utan radiolok, så har det alltid varit att systemet ska vara i läge "skiftning", men man kan även i vissa fall köra växlingen i full övervakning, men det är sällsynt.

ERTMS växling radioloksväxling

av chfahlgren, Tuesday, March 16, 2021, 10:33 (1136 dagar sedan) @ Martin Långström

Vill tacka för svaren till vännrna Ulf och Martin för era svar,jag fått,och får räcka bra så länge,Med de vanligaste Järnvägs -hälsningar från CH.Fahlgren jvm-vän Falun.