Minns ni den tiden (Järnväg allmänt)

av Stig Lagergren, Wednesday, April 07, 2021, 16:58 (1107 dagar sedan)

då man kunde åka riktigt billigt med SJ. Här är ett exempel, Malmö - Stockholm för en krona. Jag kommer inte ihåg hur länge det här samarbetet med Tradera pågick men det fick väl avbrytas p.g.a. missbruk.

[image]

Minns ni den tiden

av johanmmolin, Wednesday, April 07, 2021, 19:01 (1107 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Alldeles säkert att du inte postar detta inlägg 6 dagar försent?
Helt otroligt. Och vi som trott vi har hittat ett sätt att beställa förstaklassbiljetter från Malmö till Stockholm billigt ...

Minns ni den tiden

av Göran Kannerby, Wednesday, April 07, 2021, 19:09 (1107 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Missbruket var väl allmänt kopplat till vidareförsäljning av biljetter, vilket ledde till de personliga biljetterna. Med sådana borde Tradera-samarbetet kunnat fortsatt, men det kanske avbröts tidigare än så.

Minns ni den tiden

av K Lemming, Wednesday, April 07, 2021, 22:22 (1107 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Det var en bra tid för spontana nöjesresor för struntsummor. Gjorde en hel del 1-2 dagars resor på sådana biljetter och bara besökte nån stad jag inte varit i tidigare, eller hälsade på vänner i andra städer.

Minns ni den tiden

av Micael Lindgren, Thursday, April 08, 2021, 11:50 (1106 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Jag har kvar ca 150 biljetter, dock inte från Tradera.

Kul att se pappersbiljetter igen.

Min senaste var från biljett automaten i Örnsköldsvik, men den automaten är borta.

Hur reser man om man inte har en smart telefon, och uppdaterad?
Min telefon är från 2014 och jag kan ringa och skicka SMS, Internet är segt på den.

Minns ni den tiden

av Godsgösta, Thursday, April 08, 2021, 13:06 (1106 dagar sedan) @ Micael Lindgren

Jag har kvar ca 150 biljetter, dock inte från Tradera.

Kul att se pappersbiljetter igen.

Min senaste var från biljett automaten i Örnsköldsvik, men den automaten är borta.

Hur reser man om man inte har en smart telefon, och uppdaterad?
Min telefon är från 2014 och jag kan ringa och skicka SMS, Internet är segt på den.

Du har väl säkerligen en dator om du skriver här.
Genom datorn kan du beställa biljetter. Du kan få dessa på SMS.
Jag tror att du skulle ha glädje av en nyare telefon. I dagens digitala arkitektur är det en bra investering (det finns billiga telefoner som klarar det mesta om pengar skulle vara bekymret).

Minns ni den tiden

av Thomas K Ohlsson, Friday, April 09, 2021, 11:04 (1106 dagar sedan) @ Micael Lindgren

Jag har kvar ca 150 biljetter, dock inte från Tradera.

Kul att se pappersbiljetter igen.

Min senaste var från biljett automaten i Örnsköldsvik, men den automaten är borta.

Hur reser man om man inte har en smart telefon, och uppdaterad?
Min telefon är från 2014 och jag kan ringa och skicka SMS, Internet är segt på den.

Bland annat Pressbyrån och dess systerkedja 7-Eleven säljer SJ-biljetter, så det finns flera hundra manuella försäljningsställen...

vänligen
Thomas K Ohlsson