Lelångebanan som modelljärnväg. Länk till Facebook ;)

av johanmmolin, Monday, April 26, 2021, 19:32 (1095 dagar sedan) @ Lennart Gustafsson

Ser såväl mycket ambitiöst ut som mycket trevligt! Så synd bara att filmen är utlagd på Facebook och inte Youtube. Jag har inte lust att skapa ett FB-konto - ens för att få se den här filmen. Och det borde väl den senaste nutidshistorien lärt oss; en viss försiktighet med sociala medier.
Det finns en lite äldre film på Youtube, så¨jag håller tummarna att denna kanske också i sinom tid hittar dit!

Lelångebanan som modelljärnväg. Länk till Facebook ;)

av Leif B, Monday, April 26, 2021, 20:37 (1095 dagar sedan) @ johanmmolin

Ser såväl mycket ambitiöst ut som mycket trevligt! Så synd bara att filmen är utlagd på Facebook och inte Youtube. Jag har inte lust att skapa ett FB-konto - ens för att få se den här filmen. Och det borde väl den senaste nutidshistorien lärt oss; en viss försiktighet med sociala medier.
Det finns en lite äldre film på Youtube, så¨jag håller tummarna att denna kanske också i sinom tid hittar dit!

Jag kan se filmen - och höra sången - utan FB-konto. :-)

Lelångebanan som modelljärnväg. Länk till Facebook ;)

av johanmmolin, Monday, April 26, 2021, 22:23 (1095 dagar sedan) @ Leif B

Efter c:a dryga 2/3 fick jag ett meddelande att jag måste logga in på Facebook eller skaffa ett konto för att kunna titta färdigt.

Lelångebanan som modelljärnväg. Länk till Facebook ;)

av K Lemming, Monday, April 26, 2021, 22:43 (1095 dagar sedan) @ johanmmolin

Efter c:a dryga 2/3 fick jag ett meddelande att jag måste logga in på Facebook eller skaffa ett konto för att kunna titta färdigt.

Facebook är ett jäkla skräp, eller rättare sagt har blivit det. Tidigare var det aldrig problem att titta på öppna sidor om man inte hade fb konto. Nu verkar det var slumpmässigt om man kan få ta del av öppna sidor eller ej. Även jag kunde se filmen.

Men t.ex kunde jag nyligen plötsligt inte längre se Smalspårsfrämjandets öppna fb sida på mobilen utan att logga in, vilket andra kunde. Via datorn kunde jag se sidan. Sen plötsligt efter lite mer än en vecka kunde jag plötsligt se den igen utan att logga in.

Lelångebanan som modelljärnväg. Länk till Facebook ;)

av johanmmolin, Tuesday, April 27, 2021, 09:44 (1094 dagar sedan) @ bosc

Det var den youtubefilmen jag relaterade till i mitt första inlägg. Den är dock 6 år gammal, så det hade ju varit roligt att se vad som hade hänt sedan dess.

Lelångebanan som modelljärnväg. Länk till Facebook ;)

av Christopher Lindgren, Tuesday, April 27, 2021, 13:01 (1094 dagar sedan) @ johanmmolin

Om det dyker upp ett fönster där Facebook vill att du loggar in så trycker du på ett kryss längst upp till höger i fönstret. Då försvinner det och du kan fortsätta att titta på sidan. Inloggning är inte ett krav om sidan är öppen för alla.

Lelångebanan som modelljärnväg. Hemsida

av Leif B, Tuesday, April 27, 2021, 13:28 (1094 dagar sedan) @ Christopher Lindgren

Man kan också beundrar [link=http://www.lelangenbanan.se/banan.html]bilderna på hemsidan[/link].

Lelångebanan som modelljärnväg. Länk till Facebook ;)

av K Lemming, Tuesday, April 27, 2021, 14:30 (1094 dagar sedan) @ Christopher Lindgren

Om det dyker upp ett fönster där Facebook vill att du loggar in så trycker du på ett kryss längst upp till höger i fönstret. Då försvinner det och du kan fortsätta att titta på sidan. Inloggning är inte ett krav om sidan är öppen för alla.

För min del dök det inte upp ett fönster som föreslog inloggning, jag vet vilket fönster du menar, det poppar alltid upp. Vid dessa tillfällen omdirigerades jag istället automatiskt till fb inloggnings/startsida när jag försökte besöka Smalspårsfrämjandets fb sida. Nu händer samma sak plötsligt med en annan öppen fb sida jag brukar besöka men där folk jag känner kan se sidan via sina mobiler. Det har varit tvärt om vid något tillfälle då jag kunde se en öppen fb sida men en vän till mig bara omdirigerades till inloggningssidan.