Säsongsavslutning på NBVJ (Järnvägs- och Museiföreningar)

av MaL, Monday, August 23, 2021, 17:18 (970 dagar sedan)

Kommande helg är det säsongsavslutning på NBVJ i Nora. Två ånglok i drift på lördag och Ånga + T 23 i drift på söndag är planen. Rälsbuss båda dagarna.

Välkomna!

När går tågen?

av Fredrik Lundström, Tuesday, August 24, 2021, 08:42 (970 dagar sedan) @ MaL

Kommande helg är det säsongsavslutning på NBVJ i Nora. Två ånglok i drift på lördag och Ånga + T 23 i drift på söndag är planen. Rälsbuss båda dagarna.

Välkomna!

Hej!

Ett par konstateranden och påpekanden, i all välmening! :-)

Finns det någon linjetabell eller liknande för enbart dessa två dagar. Jag hittar ingen på hemsidan, endast biljetter till specifika avgångar. En linjetabell hade underlättat!

Klickar man vidare från sidan där biljetter säljs så hittar man en anslagstidtabell som verkar gälla för alla andra dagar utom den 28:e och 29:e augusti, då hänvisas man istället till adressen www.ångtågetutinora.se som jag inte får att fungera, även fast jag ersätter å med a.

Fungerar adressen eller gör jag något fel?

När går tågen?

av MaL, Tuesday, August 24, 2021, 09:09 (970 dagar sedan) @ Fredrik Lundström

Det är helt enkelt så att jag glömde det...
Titta på anslagstidtabellen och läs extratågen som blandade tåg. Så har du helgens tidtabell. :)

Planen var att migrera vår e-butik till ångtågetutinora.se men av olika skäl har tiden inte räckt till. Vi har istället prioriterat sociala medier, något som har gett oss väldigt mycket fler resenärer än tidigare. Även om vi kanske missar de som av olika skäl inte vill in på sånt.
Men nu är vi långt ifrån Järnvägshistoria...

När går tågen?

av Nils-Eric Sääf, Tuesday, August 24, 2021, 10:29 (970 dagar sedan) @ MaL

Har det gått så långt nu att även har sociala medier tagit över även i museeivärlden.Man borde väl ha kvar även lite av det gamla för att glädja oss stofiler.

När går tågen?

av Godsgösta, Tuesday, August 24, 2021, 11:00 (970 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Har det gått så långt nu att även har sociala medier tagit över även i museeivärlden.Man borde väl ha kvar även lite av det gamla för att glädja oss stofiler.

Eller så kan man ju se fördelarna med vad det moderna har att erbjuda istället...
Det funkar oftast även hos gamla stofiler :-D

När går tågen?

av Thomas K Ohlsson, Tuesday, August 24, 2021, 13:49 (970 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Har det gått så långt nu att även har sociala medier tagit över även i museeivärlden.Man borde väl ha kvar även lite av det gamla för att glädja oss stofiler.

Om man vill ha kvar lite av det gamla bör tågtiderna annonseras i Sveriges Kommunikationer!

anser
Thomas K Ohlsson
kvartsstofil

När går tågen?

av MaL, Tuesday, August 24, 2021, 15:16 (969 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

För er stofiler (ditt uttryck, inte mitt :) ) så har vi tidtabellen anslagen på dörren till TågX i Nora Stad.

Internet är en fluga som snart är borta...

När går tågen?

av Fredrik Lundström, Tuesday, August 24, 2021, 10:58 (970 dagar sedan) @ MaL

Det är helt enkelt så att jag glömde det...
Titta på anslagstidtabellen och läs extratågen som blandade tåg. Så har du helgens tidtabell. :)

Planen var att migrera vår e-butik till ångtågetutinora.se men av olika skäl har tiden inte räckt till. Vi har istället prioriterat sociala medier, något som har gett oss väldigt mycket fler resenärer än tidigare. Även om vi kanske missar de som av olika skäl inte vill in på sånt.
Men nu är vi långt ifrån Järnvägshistoria...

Ok! Tack! Det klarnade! :-)

Förvisso inte historia, men marknadsförning av museiföreningars trafik är kanske lite inom forumets område?

I TJF har vi dragit slutsatsen att sociala medier är bra för att nå ut till allmänheten och, framförallt, andra organisationer att vi finns, vad vi gör och att tågen går. Hur tågen går och vad som finns för övriga möjligheter använder vi hemsidan till och det ska då vara så enkelt som möjligt att nå tidtabellen, max 2 klick för att komma till rätt ställe. Dvs vi använder en kombination av båda medierna.

Mvh

//Fredrik

När går tågen? Varning !

av Svempa, Tuesday, August 24, 2021, 14:41 (969 dagar sedan) @ Fredrik Lundström

ångtågetutinora.se länken säkerhetsvarnar . !

När går tågen? Varning !

av MaL, Tuesday, August 24, 2021, 15:13 (969 dagar sedan) @ Svempa

Det gör den inte för mig och jag kan inte heller se varför den skulle göra det? Men jag har stängt sidan så att ni hamnar på nbvj.se istället.

När går tågen? Varning !

av Jonny Saljefeldt, Tuesday, August 24, 2021, 15:28 (969 dagar sedan) @ MaL

Det gör den inte för mig och jag kan inte heller se varför den skulle göra det? Men jag har stängt sidan så att ni hamnar på nbvj.se istället.

Det fungerar dock endast för angtagetinora.se - inte för "ångtågetinora.se", där hamnar man på en sida med bla följande text

"Quickbutik AB. Your domain is now ready to use with Quickbutik."

När går tågen? Varning !

av Nils-Eric Sääf, Wednesday, August 25, 2021, 02:12 (969 dagar sedan) @ Jonny Saljefeldt

Så bra går allting med dator, då blir allt rätt och alla blir glada.

När går tågen? Varning !

av Christer Brimalm, Wednesday, August 25, 2021, 17:04 (968 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Museibanorna måste hänga med sin tid när det gäller marknadsföring och locka besökare. Där har det trots allt visat sig att sociala medier är värdefulla kanaler.

Du har rätt i att alla inte använder t ex Facebook, men de allra flesta har nog i alla fall någon dator eller annan möjlighet att gå in och titta på en förenings hemsida. Då är det bra om önskad information finns där och är lätt att klicka sig fram till.

Tryckt information finns ju också trots allt fortfarande i många fall, som Tågsommar och turistbroschyrer. Telefon finns också.

Så jag tycker inte du har så stor anledning att vara missnöjd. Totalt sett är det mycket lättare att skaffa sig information idag än för ett antal decennier sedan, även om tidtabeller på museibanor.