En gammal sak - Du 121 i Borås - 69 (Järnväg allmänt)

av lars moberg, Sunday, September 12, 2021, 17:56 (949 dagar sedan)

[image]

En gammal sak - Du 121 i Borås - 69

av Stig Lagergren, Sunday, September 12, 2021, 18:27 (949 dagar sedan) @ lars moberg

Trevlig bild på ett, om inte vackert, så i alla fall intressant lok.

Det var inte vackrare när det stod i Mjölby 26 augusti 1972 tillsammans med Dg 149.

[image]

En gammal sak - Du 121 i Borås - 69

av Bengt H, Sunday, September 12, 2021, 18:39 (949 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Lika fina som de var nyreviderade, lika fula blev de efter en tids användning!

Tack för de fina bilderna, Lars och Stig!

En gammal sak - Du 121 i Borås - 69

av Anders.k., Monday, September 13, 2021, 18:52 (948 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Dom är så otroligt fina lok, robusta och lite elegenta på samma gång på något sätt, man blir bara glad att se maskinerna.

Visar bild från 2015 (jag är ju för ung för att ha sett dom i vardagen) , en väldigt händelserik resa Ängelholm- Gävle där det bla blev lokskada på Da maskinen så mellan Falun och Gävle fick jag åka efter två D lok som drog tåget.
En av dom trevligare och roligaste resor jag gjort .

[image]

Uppehåll i Storvik.
[image]

Tillagt:
Den ena D maskinen plus Da drog faktiskt tåget förbi Borås på sin resa , så blir det lite anknytning till orginal inlägget så jag inte bara kapar tråd.

M.V.H Anders.k.

En gammal sak - Du 121 i Borås - 69

av K Lemming, Tuesday, September 14, 2021, 00:28 (947 dagar sedan) @ Anders.k.

Dom är så otroligt fina lok, robusta och lite elegenta på samma gång på något sätt, man blir bara glad att se maskinerna.

Visar bild från 2015 (jag är ju för ung för att ha sett dom i vardagen) , en väldigt händelserik resa Ängelholm- Gävle där det bla blev lokskada på Da maskinen så mellan Falun och Gävle fick jag åka efter två D lok som drog tåget.
En av dom trevligare och roligaste resor jag gjort .

[image]

Uppehåll i Storvik.
[image]

Tillagt:
Den ena D maskinen plus Da drog faktiskt tåget förbi Borås på sin resa , så blir det lite anknytning till orginal inlägget så jag inte bara kapar tråd.

M.V.H Anders.k.

Snygga bilder på vackra klassiska lok.
Tåget som egentligen skulle dragits av Krokodilen.

En gammal sak - Du 121 i Borås - 69

av Thomas Tell, Sunday, September 12, 2021, 20:14 (949 dagar sedan) @ lars moberg

[image]

Får jag lov.
/tell