KVAB plattformstruck säljes (Järnväg allmänt)

av Daniel Niklasson, Monday, September 20, 2021, 21:08 (920 dagar sedan)

Tjustbygdens Järnvägsförening har sedan ett antal år en plattformstruck med tillhörande två vagnar i Västervik. Trucken är tillverkad av Kalmar Verkstad och användes senast på en större skånsk station.

Vi saknar garage för ekipaget och konstaterat att det är lite överambitiöst för bagagehanteringen i Ankarsrum eller Totebo... Vi har därför bestämt oss för att sälja trucken med tillhörande vagnar till ett nytt hem.

Ekipaget fungerar men för driftsäkerhet behöver kylar- och bränsleslangar bytas. Skicket är typiskt bruksskick och med viss patina.

Prisidé 5000 kr. Vi är måna om att trucken tas om hand och får ett omsorgsfullt hem.

Intresserad? Kontakt via e-post daniel.niklasson(a)smalsparet.se eller 0730-431116.

Daniel Niklasson
Tjustbygdens Järnvägsförening

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

KVAB plattformstruck säljes

av K Lemming, Monday, September 20, 2021, 22:11 (920 dagar sedan) @ Daniel Niklasson

[image]

Klassiker, gillar att hastighetsmätaren går till 120 km/h, tur att inte trucken också gör det. :-D

Finns väl inte så värst många sådan bevarade, eller? Har JVM en sådan? Annars kan man hoppas dom nappar. Passar nog bättre vid Hennan än vid våra museijärnvägars stationer.

KVAB plattformstruck säljes

av el_vikingo, Tuesday, September 21, 2021, 06:47 (919 dagar sedan) @ K Lemming

Hastigheten mäts tydligen i grader Celsius.
// Håkan

KVAB plattformstruck säljes

av M.Svenson, Tuesday, September 21, 2021, 09:19 (919 dagar sedan) @ el_vikingo

Aha... nu förstår jag äntligen uttrycket " Kör så det ryker ", över hundra så ryker det :-D

KVAB plattformstruck säljes

av K Lemming, Tuesday, September 21, 2021, 14:43 (919 dagar sedan) @ el_vikingo

Hastigheten mäts tydligen i grader Celsius.
// Håkan

Ah, missade C:et, så går det när man surfar med mobilen, då blev det ju inte lika kul längre. :-( Tyckte väl det var lite lustigt med en hastighetsmätare som går till 120, men trodde den kanske blivit bytt nångång och man tagit vad man hade.

Är det hastighetsmätare till höger om nyckeln eller dessa vehicklar hade inga hastighetsmätare? Har åkt i en vid enstaka tillfälle som barn med farbror Hilmer vid min barndomsstads station men om där var hastighetsmätare eller ej har jag inget minne av.

KVAB plattformstruck säljes

av Stefan Skoglund, Tuesday, September 21, 2021, 19:57 (919 dagar sedan) @ K Lemming


Är det hastighetsmätare till höger om nyckeln eller dessa vehicklar hade inga hastighetsmätare? Har åkt i en vid enstaka tillfälle som barn med farbror Hilmer vid min barndomsstads station men om där var hastighetsmätare eller ej har jag inget minne av.

Har ett minne av några som körde en sådan mackapär i Nässjö på Festirail 2014.

med sladd....