Ragnar Hellborg avliden (Järnväg allmänt)

av Jan-Anders Wihrén, Friday, May 13, 2022, 19:12 (706 dagar sedan)

Ragnar Hellborg (tidigare MRO-ordförande och bl.a. aktiv inom ÖSlJ) har avlidit. Hans hustru Gun har bett mig informera järnvägsvännerna om dödsfallet. Vila i frid, Ragnar.

Ragnar Hellborg järnvägsböcker

av mormorsgruvan, Monday, May 16, 2022, 12:50 (704 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Ragnar Hellborg har skrivet böcker om Eslövs (år 2008) och Kävlinges (år 2017) järnvägshistoria.

Ragnar Hellborg Kävlinge Barsebäckshamn

av Patrik Eriksson, Monday, May 16, 2022, 17:09 (703 dagar sedan) @ mormorsgruvan

Jag träffade honom en gång och han berättade då om Sjöbobanan som han hade fått uppleva i sina tidiga år innan denna lades ner. Han påstod bl.a att han hade åkt "badtåg" från Kävlinge till Sjöbobadet med Z43 och "Lejonburar" d.v.s C4:or. Jag tyckte att detta lät mer än otroligt. Z43 och några personvagnar skulle kanske kunna ersätta Hildingbussen om det fanns mycket resande men idel C4:or(?) Det borde i så fall varit sommaren 1953.

Ragnar Hellborg avliden

av Jan-Anders Wihrén, Saturday, May 21, 2022, 17:57 (698 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Ragnar Hellborg (tidigare MRO-ordförande och bl.a. aktiv inom ÖSlJ) har avlidit. Hans hustru Gun har bett mig informera järnvägsvännerna om dödsfallet. Vila i frid, Ragnar.

I dagens Skånska Dagbladet var dödsannons införd. Begravningen äger rum i Ljusets kapell, Eslöv, tisdagen den 7 juni kl. 11.00.