Men varför är det skyltat Fruängen? Det ser ju ut att vara sista tåget till Ropsten som avgick från Slussen 3:00.
Lite skumt men till Ropsten ska det inte då trafiken dit började först 2 sep 1967.
Tänkte inte på det ju
Uppenbart felskyltat men tror turen slutade vid Liljeholmen/Hornstull.
Nja, sträckningen för 02 var Fruängen - T-centralen, trafiktiden till 3:00 och det var samtrafik med bana 1 vid Slussen. Där gick sista tågen i båda riktningarna 3:00, så jag tror inte turen slutade vid Liljeholmen eller Hornstull.
/Gunnar
Fanns det då en nattlinje 13 Liljeholmen - Örnsberg, eller var det nattbuss Liljeholmen - Mälarhöjden?
När jag minns det (70-tal) så var huvudlinjen på natten 02 Ropsten - Vårberg/Fittja/Norsborg med anslutande nattlinje 14 Liljeholmen - Fruängen. På grenen Östermalmstorg - Tekn Högskolan fanns det länge ingen nattrafik utan det var nattbuss som gällde åt det hållet. Jag skulle gissa att nattrafik blev det först när tunnelbanan nådde Mörby Centrum?
På T-bana 1 fanns det en anslutande nattlinje 19 Gullmarsplan - Fruängen. Däremot minns jag inte om det även fanns en nattlinje 11 Skärmarbrink - Bagarmossen eller om det var nattbuss som gällde även åt det hållet?
Jag tycket alltid att det vara kolossalt ologiskt att de linjer som gick exakt som på dagen bytte nummer till 01 resp 02, medan de linjer som var avkortade på natten behöll sina nummer (14, 19 (ev 11) behöll sina dagnummer. Dewt var väl f ö bara natt efter fredag och lördag som hade nattrafik till kl 02 (03?), på vardagar slutade väl trafiken kring midnatt. Rätt?