T21 81 får nytt hem (Järnvägsmuseet informerar)

av HP, Thursday, August 18, 2022, 08:18 (616 dagar sedan)

Hej!
I Ängelholm pågår renoveringen av T21 77. Som reservdelslok har T21 81 används, men det som återstår av loket har övertagits av NBVJ, som därmed säkrar hjulsats, turbo mm, till sina driftlok.
I helgen kör vi en långsamtgående transport från Ängelholm via Kristianstad, och då kommer loket via Ervalla komma till Nora.
Så nu vet ni det :-)

Mvh Henrik R, JVM

T21 81 får nytt hem

av Björn Wåhlin, Thursday, August 18, 2022, 21:50 (616 dagar sedan) @ HP

Tack för info, finns det några preliminära tider för transporten? :-)

T21 81 får nytt hem

av Peter B, Friday, August 19, 2022, 07:34 (615 dagar sedan) @ Björn Wåhlin

Tack för info, finns det några preliminära tider för transporten? :-)

Det gäller väl att hålla koll på Facebook, för "plötsligt" läggs det väl ut ett inlägg?

Jag kollade snabbt på daglig graf, men jag hittade enbart ett tåg med uppehåll i Ervalla, och dessutom rätt kort upphåll, men det borde väl räcka att tillfällligt ställa av en vagn i Ervalla (som då kan hämtas av NBVJ?)

Det är 33994 som har uppehåll 2022-08-21 kl 2252--2323, alltså tämligen sen för nån som vill ut och spana. Men jag vet inte alls om detta är rätt, jag hittade inget annat i helgen. Detta tåg fortsätter sen i alla fall till Krylbo.

T21 81 får nytt hem

av HP, Friday, August 19, 2022, 09:38 (615 dagar sedan) @ Peter B

Tack för info, finns det några preliminära tider för transporten? :-)


Det gäller väl att hålla koll på Facebook, för "plötsligt" läggs det väl ut ett inlägg?

Jag kollade snabbt på daglig graf, men jag hittade enbart ett tåg med uppehåll i Ervalla, och dessutom rätt kort upphåll, men det borde väl räcka att tillfällligt ställa av en vagn i Ervalla (som då kan hämtas av NBVJ?)

Det är 33994 som har uppehåll 2022-08-21 kl 2252--2323, alltså tämligen sen för nån som vill ut och spana. Men jag vet inte alls om detta är rätt, jag hittade inget annat i helgen. Detta tåg fortsätter sen i alla fall till Krylbo.

Det stämmer att det är det tåget./HP