Att spegla sig i kunglig glans i all ära (Historiskt material)

av -ch-, Thursday, March 26, 2009, 19:01 (5509 dagar sedan)

Men att spegla sig i framputsad blånerad plåt går heller inte av för hackor.
Om leendet beror på ett gott dagsverke eller upptäckten att "klotterbort" bet på tecktyl låter fotografen vara osagt.
[image]
[image]
[image]
[image]

Att spegla sig i kunglig glans i all ära

av Ante Svensson, Thursday, March 26, 2009, 20:58 (5509 dagar sedan) @ -ch-

Den där filuren liknar en snubbe som jag målade Z4p med i Hesselby 1997, undrar vart han tog vägen förresten..?

Att spegla sig i kunglig glans i all ära

av Granis, Thursday, March 26, 2009, 21:00 (5509 dagar sedan) @ Ante Svensson

Den där filuren liknar en snubbe som jag målade Z4p med i Hesselby 1997, undrar vart han tog vägen förresten..?

Han kanske har växt lite?

/ L G :-)

Att spegla sig i kunglig glans i all ära

av Ami, Thursday, March 26, 2009, 21:10 (5509 dagar sedan) @ Granis


Han kanske har växt lite?

/ L G :-)

Kan det verkligen vara möjligt? ;-)

Att spegla sig i kunglig glans i all ära

av M.S., Friday, March 27, 2009, 18:18 (5508 dagar sedan) @ Ante Svensson

Ja du, Ante. Den natten var rätt dimmig....för att inte tala om när vi "kom fram ur garderoben" dagen efter och fick se hur det EGENTLIGEN såg ut...:-D

Blåneringen hade klarat sig fantastiskt bra efter alla år under skyddande tectyl, riktigt roligt att hitta en sån yta.

Att spegla sig i kunglig glans i all ära

av Ante Svensson, Friday, March 27, 2009, 21:04 (5508 dagar sedan) @ M.S.

Blåneringen hade klarat sig fantastiskt bra efter alla år under skyddande tectyl, riktigt roligt att hitta en sån yta.

Och blåneringen hade bara EN nyans? :-P

Ante

Att spegla sig i kunglig glans i all ära

av Herbert Paalberg, Friday, March 27, 2009, 19:36 (5508 dagar sedan) @ -ch-

Är det så du ser ut Matte? Det var annorlunda när du eldade A5:an i Breviksbacken med nålen på 12 kg och full regulator och 60 % fyllning
med utvandrartåget med 4 pass i kroken och 80 på Haslern och du väste ur mungipan något obegripbart "ska du kjore nån gång så jag får skyffle". Väl framme i N kunde man svära på att du var en tvättäkta eldare från sydligare breddgrader på 1067-nätet SAR, då räckte det inte med en 10 liters fotogendunk och polertrassel för att få fram gotlandspatinan i pannan på dig.
Palle i Vika samtida på durken.:-D :-D

Att spegla sig i kunglig glans i all ära

av M.S., Friday, March 27, 2009, 20:38 (5508 dagar sedan) @ Herbert Paalberg

HAHAHA Jaaa du Palle, det var tider det, när vi seglade fram på den skutan:-) ;-)
Men nu sa jag ju inte riktigt så, utan det var väl mer nått i stil med att " skadu inte köre nångång, hon blåser snart....", för du låg och tjyvhäll på skruven i backens början, och jag hade laddat för att min herre skulle köra som vanligt...
Och ja, nog var man patinerad alltid, efter åtskilliga turer på Eksjö med en förare som skulle "köre snälltåg oppför brevikabacken hördududu..."

Mattias
Nu hemkommen från nordligare breddgrader