Lösenord och lägga till ett konto (Trafikchefen)

av Jan-Anders Wihrén, Sunday, December 18, 2022, 22:42 (487 dagar sedan)

För några dagar sedan fick jag inte tillgång till JvHF utan fick begära ett nytt lösenord som jag fick med e-post och som jag vill ändra till mitt gamla vanliga. Hur gör jag för att ändra till ett lösenord som jag själv väljer?

På första sidan här på JvHF kan man välja att skriva till Trafikchefen men då måste man först lägga till ett konto. Vaddå konto? Det fanns flera olika men jag vet inte varför jag ska välja ett "konto" och vad det i så fall innebär och vilket "konto" av flera möjliga som fanns. I stället får jag därför skriva mina frågor här. Som vi skåningar säger så är detta "klyddigt". Har inte varit något problem tidigare. Ska jag behöva ange mitt nya 8 bokstäver långa lösenord (med både versaler och gemena) framöver också varje gång jag ska logga in eller kan jag någonstans välja mina tidigare sex siffror som jag haft i flera år utan att behöva logga in med lösenord varje gång? Varför ska det plötsligt begäras nytt lösenord?

Lösenord och lägga till ett konto

av David Sohlberg, Sunday, December 18, 2022, 22:55 (487 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

För några dagar sedan fick jag inte tillgång till JvHF utan fick begära ett nytt lösenord som jag fick med e-post och som jag vill ändra till mitt gamla vanliga. Hur gör jag för att ändra till ett lösenord som jag själv väljer?

Borde väl gå med att gå till inlogget > Välj "Jag har glömt lösenordet!" > Skicka nytt > Logga in med det > Välj dina inställningar (klicka på namnet) > Byt lösenord?

Ska jag behöva ange mitt nya 8 bokstäver långa lösenord (med både versaler och gemena) framöver också varje gång jag ska logga in eller kan jag någonstans välja mina tidigare sex siffror som jag haft i flera år utan att behöva logga in med lösenord varje gång?

Se ovan. Nej, man kan ange att spara lösenord/spara inlogg precis som tidigare. Webbläsarens cacheminne är underskattat ibland.

Varför ska det plötsligt begäras nytt lösenord?

Nåt fel med forumet, webbläsaren eller så kanske.

Lösenord och lägga till ett konto

av Jan-Anders Wihrén, Monday, December 19, 2022, 17:07 (486 dagar sedan) @ David Sohlberg

Tack för svar! Det löste sig ändå trots min frustration.