IBF's hemsda (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Sandgren, Tuesday, January 10, 2023, 20:45 (444 dagar sedan)

Industribaneförbundets (https://www.industribanor.se) hemsida verkar nerstängd. Har man föregått IBF's nedläggning eller är det tekniska problem?
Jag misstänker att den omröstning som gjordes före jul utföll enligt styrelsens önskan. Om tidningen kommer till medlemmarna mindre än en vecka innan röstsedlarna skall vara hos rösträknarna har man nog en överdriven tilltro till Postnords förmåga.
Jag trodde att man skulle invänta årsmötet 2023.

IBF:s hemsida

av Peter B, Wednesday, January 11, 2023, 13:18 (443 dagar sedan) @ Anders Sandgren

Ja, det var ju väldigt snålt om tid.
Spårläget verkar ha ankommit medlemmar 19 eller 20/12 (Nordpostens varannandagsutdelning spelar ju in.)
Själv fick jag Spårläget 20/12, och var hade ingen som helst möjlighet att läsa den förrän kvällen 21/12. Och eftersom svaret skulle vara inne 23/12 var det ju ingen idé att ens försöka få iväg nått 22/12 för brev i Sverige tar ju numera minst 2 dygn.

Det var inget svar om hemsidan, men den borde ju varit tillgänglig så länge föreningen finns kvar, kan man _tycka_... Men "vad är en bal på slottet?" för att citera nått annat känt i juletid.

IBF:s hemsida

av Lennart Petersen, Wednesday, January 11, 2023, 18:25 (443 dagar sedan) @ Peter B

Ja, det var ju väldigt snålt om tid.
Spårläget verkar ha ankommit medlemmar 19 eller 20/12 (Nordpostens varannandagsutdelning spelar ju in.)
Själv fick jag Spårläget 20/12, och var hade ingen som helst möjlighet att läsa den förrän kvällen 21/12. Och eftersom svaret skulle vara inne 23/12 var det ju ingen idé att ens försöka få iväg nått 22/12 för brev i Sverige tar ju numera minst 2 dygn.

Inte alltid, beroende på brevlådans tömningstid. och utdelningsdag kan man fortfarande (med tur) få fram ett brev övernatt. Är adressatv på en boxadress så är det också sortering till box varje vardag.

IBF:s hemsida

av Peter B, Wednesday, January 11, 2023, 20:04 (443 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Ja, det var ju väldigt snålt om tid.
Spårläget verkar ha ankommit medlemmar 19 eller 20/12 (Nordpostens varannandagsutdelning spelar ju in.)
Själv fick jag Spårläget 20/12, och var hade ingen som helst möjlighet att läsa den förrän kvällen 21/12. Och eftersom svaret skulle vara inne 23/12 var det ju ingen idé att ens försöka få iväg nått 22/12 för brev i Sverige tar ju numera minst 2 dygn.

Inte alltid, beroende på brevlådans tömningstid. och utdelningsdag kan man fortfarande (med tur) få fram ett brev övernatt. Är adressatv på en boxadress så är det också sortering till box varje vardag.

Nja, rent ovetenskapligt som en användare ibland av "vanliga brev" verkar snittet ändå ofta hamna på två dagar.
Och , det var till en gatuadress med lägenhetsnr i Kista.

IBF:s hemsida

av Lennart Petersen, Wednesday, January 11, 2023, 20:22 (443 dagar sedan) @ Peter B

Ja, det var ju väldigt snålt om tid.
Spårläget verkar ha ankommit medlemmar 19 eller 20/12 (Nordpostens varannandagsutdelning spelar ju in.)
Själv fick jag Spårläget 20/12, och var hade ingen som helst möjlighet att läsa den förrän kvällen 21/12. Och eftersom svaret skulle vara inne 23/12 var det ju ingen idé att ens försöka få iväg nått 22/12 för brev i Sverige tar ju numera minst 2 dygn.

Inte alltid, beroende på brevlådans tömningstid. och utdelningsdag kan man fortfarande (med tur) få fram ett brev övernatt. Är adressatv på en boxadress så är det också sortering till box varje vardag.


Nja, rent ovetenskapligt som en användare ibland av "vanliga brev" verkar snittet ändå ofta hamna på två dagar.
Och , det var till en gatuadress med lägenhetsnr i Kista.

Ja snittet kan nog vara så,

IBF:s hemsida

av Gunnar Ekeving, Wednesday, January 11, 2023, 18:33 (443 dagar sedan) @ Peter B

Själv fick jag Spårläget 20/12, och var hade ingen som helst möjlighet att läsa den förrän kvällen 21/12. Och eftersom svaret skulle vara inne 23/12 var det ju ingen idé att ens försöka få iväg nått 22/12 för brev i Sverige tar ju numera minst 2 dygn.

Samma för mig; jag försökte kolla på IBF webbställe om tiden för mottag av röstsedlar möjligen förlängts med tanke på att Spårläget kom så sent, men webbsidan var redan då otillgänglig.

IBF har ju sedan flera år varit en döende förening, och det är en bra lösning att IBF upplöses och industribanediggarverksamheten återgår till Svenska Järnvägsklubben.

IBF:s hemsida

av Peter B, Wednesday, January 11, 2023, 20:08 (443 dagar sedan) @ Gunnar Ekeving

Själv fick jag Spårläget 20/12, och var hade ingen som helst möjlighet att läsa den förrän kvällen 21/12. Och eftersom svaret skulle vara inne 23/12 var det ju ingen idé att ens försöka få iväg nått 22/12 för brev i Sverige tar ju numera minst 2 dygn.

Samma för mig; jag försökte kolla på IBF webbställe om tiden för mottag av röstsedlar möjligen förlängts med tanke på att Spårläget kom så sent, men webbsidan var redan då otillgänglig.

IBF har ju sedan flera år varit en döende förening, och det är en bra lösning att IBF upplöses och industribanediggarverksamheten återgår till Svenska Järnvägsklubben.

Jag är väl en av dem som skrivit med om industribanor i Tåg de 10-15 senaste åren, och eftersom jag inte har anledning att göra det längre så måste det väl till mycket innan det finns anledning att eventuellt åter bli medlem i SJK. Det är även ett år jag inte var med i IBF när det trakasserades mycket om Internetanvändning och det negativa med sociala medier. Det är ju de vägarna man idag håller sig informerat om tåg och järnväg m m.