X5 221 - insidan (Fordon: motorvagnar / dressiner)

av HP, Friday, March 24, 2023, 18:08 (370 dagar sedan)

Renoveringen av X5 221 rullar på enligt plan!

[image]

Bilden är från insidan i X5A. Nytt innertak med isolering samt nya armaturer (tack WFJ!) är på plats. Teakskivorna på sidoväggarna bytta och behandlade.ny isolering även här. Alla fönster är renoverade och här monterade, förarhytten återstår. Ny golvmatta är lagd. Bagagehyllor och krokar är monterade. 1-klassfåtäljer under renovering men de första kommer till veckan. Återstår lackerade skyddsplåtar vid golvet för element och ny, vattenburen värme.

Mvh Henrik R, JVM

X5 221 - insidan

av Torbjörn Jansson, Friday, March 24, 2023, 19:49 (370 dagar sedan) @ HP

Spännande :-D ! Varför ändå inte vara nostalgiska och museala och benämna den för det ursprungliga Xoa5.....;-) ? X5 låter så tråkigt....:-D !

Hälsningar
Torbjörn

X5 221 - insidan

av HP, Friday, March 24, 2023, 20:16 (370 dagar sedan) @ Torbjörn Jansson

Spännande :-D ! Varför ändå inte vara nostalgiska och museala och benämna den för det ursprungliga Xoa5.....;-) ? X5 låter så tråkigt....:-D !

Hälsningar
Torbjörn

Xoa5 kommer den bli märkt, men X5 kommer den nog kallas bland vår personal....redan för etablerat för att byta...🙂

X5 221 - insidan

av Torbjörn Jansson, Friday, March 24, 2023, 20:22 (370 dagar sedan) @ HP

Du får väl visa din "makt" för ungdomarna (?) så att de förstår vem som bestämmer.....:-D ?

X5 221 - insidan

av HP, Friday, March 24, 2023, 21:50 (370 dagar sedan) @ Torbjörn Jansson

Du får väl visa din "makt" för ungdomarna (?) så att de förstår vem som bestämmer.....:-D ?

Haha, makten är det dåligt med. Låt ungdomarna bestämma över vad de ska sedan ska ta över och förvalta. Vi gubbar får backa hem och dela med oss av vår kunskap och låta de vi vill kommer efter bestämma.😄

X5 221 - insidan

av Rolf Johansson, Friday, March 24, 2023, 21:42 (370 dagar sedan) @ HP

Det där blir stiligt, Henrik!

Bifogar inredningsanknuten bild från januari 1970 i Xoa5. Observera platsreservationsremsan ovanför sittplatsen i 2:a klass. Och ja, det är min mamma som sitter där och min täckjacka som hänger på kroken och som jag hoppas ni återmonterar :-)

[image]

X5 221 - insidan

av HP, Friday, March 24, 2023, 21:50 (370 dagar sedan) @ Rolf Johansson

Det där blir stiligt, Henrik!

Bifogar inredningsanknuten bild från januari 1970 i Xoa5. Observera platsreservationsremsan ovanför sittplatsen i 2:a klass. Och ja, det är min mamma som sitter där och min täckjacka som hänger på kroken och som jag hoppas ni återmonterar :-)

[image]

Mycket trevlig bild! Krokarna är på plats!