Tidtabeller - typsnitt och symboler (Järnväg allmänt)

av Wk, Sunday, September 17, 2023, 03:47 (17 dagar sedan)

En uppföljning till utvikningen om skrivmaskin-kulan med Tidtabellbok-symboler som Thomas lyckats rädda - idag använder vi ju som oftast ordbehandlings-program, som t.ex. MS Word, så min fundering är nu:
Finns det någon som 'tillverkat' en font med symboler, etc., som användes fåor tidtabellsböcker, och det format man såg i Sveriges Kommunikationer?

Söker &Norrköping samt Esseltub

av Anders_W, Sunday, September 17, 2023, 13:17 (16 dagar sedan) @ Wk

Jag tror att typsnittet du söker kallas &Norrköping.

Jag har tidigare haft det, men har lyckats slarva bort det. Kan någon på forumet dela med sig?

Likaså har jag blivit av med SL:s gamla typsnitt Esseltub. Även det vore av intresse för mig.

Söker &Norrköping samt Esseltub

av Anders Ljung, Uppsala, Sunday, September 17, 2023, 18:41 (16 dagar sedan) @ Anders_W

Jag har tidigare haft det, men har lyckats slarva bort det. Kan någon på forumet dela med sig?

Jag har &Norrköping. Kontakta mig via "kuvertet"

--
Anders Ljung: Dilettant på flere områden, numera även dilettantisk ångloksförare och stentorisk stins.
En väldig, enväldig och enfaldig tidtabellsläggare.

Fel på forumets mailserver

av Anders_W, Monday, September 18, 2023, 04:52 (16 dagar sedan) @ Anders Ljung

Det är något knas med forumets mailserver, så jag kan inte skicka meddelanden.

Jag får delge Dig min mailadress så här istället: anders punkt wallen snabela mac punkt com

av BJ, Tuesday, September 19, 2023, 08:24 (15 dagar sedan) @ Anders_W

Det är något knas med forumets mailserver, så jag kan inte skicka meddelanden.

Jag får delge Dig min mailadress så här istället: anders punkt wallen snabela mac punkt com

Det förefaller vara fel på din adress också. Försökte skicka Esseltub.ttf till dig.
Fick ett svar att det var fel Anders W. Fick du inte filen??

av Anders_W, Sunday, September 24, 2023, 07:58 (10 dagar sedan) @ BJ

Hoppsan - mitt fel.

anders understrykning wallen skall det vara. Det är jobbadressen som har en punkt i sig.

av BJ, Tuesday, September 26, 2023, 08:17 (8 dagar sedan) @ Anders_W

Har provat en gång till. Men jag tycker det är lite skumt med @mac.com ! Stämmer detta verkligen?
BJ