Sveg-Hede (Järnväg allmänt)

av Eckerberg, Friday, October 02, 2009, 21:40 (5317 dagar sedan)

Efter att ha jobbat ett par veckor uppe i Härjedalen så har jag varit och kikat lite längs den gamla linjen till Hede. Finns det nån som sitter på några bilder eller spårplaner från hur det såg ut strax före nedläggningen av trafiken?. SJ måste ha planerat att det skulle vara ett stort utbyte av gods i Hede med tanke på hur stort magasinet där är. Hittade inte stationshuset i Överberg, men jag hade inte riktigt tid att leta som en galning just idag, nån som kan ge en bra beskrivning av vart det ligger?

/Eckerberg

Sveg-Hede

av Markus F, Friday, October 02, 2009, 22:52 (5317 dagar sedan) @ Eckerberg

Tjae...har du kollat här? Antagligen ändrades inte så mycket, eller vad tror du?

Sveg-Hede

av thomas, Saturday, October 03, 2009, 08:13 (5316 dagar sedan) @ Eckerberg

Efter att ha jobbat ett par veckor uppe i Härjedalen så har jag varit och kikat lite längs den gamla linjen till Hede. Finns det nån som sitter på några bilder eller spårplaner från hur det såg ut strax före nedläggningen av trafiken?. SJ måste ha planerat att det skulle vara ett stort utbyte av gods i Hede med tanke på hur stort magasinet där är. Hittade inte stationshuset i Överberg, men jag hade inte riktigt tid att leta som en galning just idag, nån som kan ge en bra beskrivning av vart det ligger?

/Eckerberg

Är det inte i Överberg som står någon/några vagnar?

Sveg-Hede

av Hans XH Karlsson, Wednesday, October 07, 2009, 23:48 (5312 dagar sedan) @ thomas

Efter att ha jobbat ett par veckor uppe i Härjedalen så har jag varit och kikat lite längs den gamla linjen till Hede. Finns det nån som sitter på några bilder eller spårplaner från hur det såg ut strax före nedläggningen av trafiken?. SJ måste ha planerat att det skulle vara ett stort utbyte av gods i Hede med tanke på hur stort magasinet där är. Hittade inte stationshuset i Överberg, men jag hade inte riktigt tid att leta som en galning just idag, nån som kan ge en bra beskrivning av vart det ligger?

/Eckerberg


Är det inte i Överberg som står någon/några vagnar?

Jag besökte Överberg station för cirka tre år sedan. Då fanns såväl stationshus som vagnar kvar men allt var väldigt igenväxt. Stationshuset syntes fortfarande men vagnarna såg jag inte förrän jag hade gått ur bilen och fram till stationshuset. På väg tillbaka mot bilen kikade jag in bland träden och där gömde sig vagnarna.