1'Co1' ellok för BJ (Järnväg allmänt)
Förmodligen ska det gå att från Bombardier (ASEA) arkiv få fram bättre ritningar.
På nedanstående länkar kan man läsa om förebilden. Som synes var BJ-varianten nedbantad och förenklad. BJ banöverbyggnad tålde 1937 20 ton axellast men i varje fall vad som kom att gälla för BJ litt O hade Försvarsbyrån invändningar mot ellok som inte skulle kunna användas på andra banor.
Nu hör det till saken att i krigstid tas inte samma hänsyn till axellaster och mycket mycket mer.
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-006.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-007.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-008.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-009.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-010.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-011.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-012.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-013.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/Jvt/1934/01/34-014.jpg