Roslagsbanan (Bana)

av Lars Olof Lind @, Tuesday, October 20, 2009, 15:14 (5304 dagar sedan)

Vid upprustningen av Roslagsbanan i år flyttades hp Universitetet och Freskati lades ned. Vem vet på vilken km nya Freskati ligger?
Uppgiften kommer att läggas in i nya Järnvägsdata.

Lars Olof Lind

Roslagsbanan

av Kurt G. Möller @, Sthlm, Tuesday, October 20, 2009, 15:17 (5304 dagar sedan) @ Lars Olof Lind

Du menar alltså hpl Universitetet?

Roslagsbanan

av Lars Olof Lind @, Leksand, Tuesday, October 20, 2009, 15:21 (5304 dagar sedan) @ Kurt G. Möller

Ja givetvis. Jag kollade inte vad jag skrivit innan det gick iväg.
Det är nya hp Universitetet frågan gäller.

En annan fråga: Är dubbelspåret nu förlängt från Galoppfältet till Viggbyholm? I så fall när?

Lars Olof Lind

Roslagsbanan

av Olle E, Tuesday, October 20, 2009, 16:24 (5304 dagar sedan) @ Lars Olof Lind

Ja givetvis. Jag kollade inte vad jag skrivit innan det gick iväg.
Det är nya hp Universitetet frågan gäller.

En annan fråga: Är dubbelspåret nu förlängt från Galoppfältet till Viggbyholm? I så fall när?

Lars Olof Lind

Den nya bron över Bergtorpsvägen blir klar sommaren 2010. Därefter kommer dubbelspåret att inkopplas. Mycket är dock klart: Spår och kontaktledning är färdigbyggt fram till bron från viggbyholmmsidan, och även i övrigt är mycket förberett för inkoppling.

Roslagsbanan

av Uffe Öberg, Tuesday, October 20, 2009, 19:12 (5304 dagar sedan) @ Lars Olof Lind

[image]

Ktl-stolpmärkningen är 2-5 på bilden av Universitetets södra ände.
Hoppas det kan vara till vägledning.

/Uffe

Roslagsbanan Inte än!

av Petnoga, Tuesday, October 20, 2009, 19:17 (5304 dagar sedan) @ Lars Olof Lind

Vid upprustningen av Roslagsbanan i år flyttades hp Universitetet och Freskati lades ned. Vem vet på vilken km nya Freskati ligger?
Uppgiften kommer att läggas in i nya Järnvägsdata.

Lars Olof Lind

Obs! Hållplatsflytten är inte genomförd än, utan tågen stannar fortfarande vid gamla hållplatsen. Man beräknar att flytta vid årsskiftet.

Kolla mejlen förresten, jag skickade ett meddelande i ett annat ärende!

Roslagsbanan

av Thomas Tell, Tuesday, October 20, 2009, 22:27 (5304 dagar sedan) @ Lars Olof Lind

Vid upprustningen av Roslagsbanan i år flyttades hp Universitetet och Freskati lades ned. Vem vet på vilken km nya Freskati ligger?
Uppgiften kommer att läggas in i nya Järnvägsdata.

Lars Olof Lind

Nya Universitet ligger vid kilometer 2.310. Flyttdatum senare.
/tell

Roslagsbanan

av Mårt, Friday, October 23, 2009, 10:00 (5301 dagar sedan) @ Thomas Tell

Åsså har Ålkistans station döpts om till Universitetet, som alltså numera är en station istället för hållplats! Gärna lite mer och detaljrikare kartor i nya Järnvägsdata!:-)
/Mårt

Roslagsbanan

av Thomas Tell, Friday, October 23, 2009, 11:59 (5301 dagar sedan) @ Mårt

Växlarna ovan ålkistekanalen ligger på Universitetets station.
/tell