Bildgåta: 1908-1948 (Fotografier/bildfrågor)

av Rasmus Axelsson ⌂ @, Västernärke, fredag, april 11, 2008, 22:00 (4381 dagar sedan)

[image]

Den har kanske varit uppe för behandling förut, men var hänger denna ljufva tavla målad av en lokal lokförare?

--
Rasmus Axelsson, lokförare och byggnadsantikvarie med specialinriktning mot järnvägsbyggnader
»Jag tycker inte om tåg« - jag är intresserad av järnvägar...

www.svartabanan.se
www.brakulturmiljo.se

Bildgåta: 1908-1948

av Peter Estelius @, fredag, april 11, 2008, 23:02 (4381 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Gissar på att tavlan hänger i VGJ gamla stationshus på Gbg C.

/Peter

Feil

av Rasmus Axelsson ⌂ @, Västernärke, fredag, april 11, 2008, 23:40 (4381 dagar sedan) @ Peter Estelius

Gissar på att tavlan hänger i VGJ gamla stationshus på Gbg C.

Drygt 283 km fel.

--
Rasmus Axelsson, lokförare och byggnadsantikvarie med specialinriktning mot järnvägsbyggnader

www.svartabanan.se
www.brakulturmiljo.se

Feil

av Carl-Axel Schiller, lördag, april 12, 2008, 07:03 (4381 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Cirka 283 km från Göteborg C finns en station som heter Örebro C.

Rätt station

av Rasmus Axelsson ⌂ @, Västernärke, lördag, april 12, 2008, 08:59 (4380 dagar sedan) @ Carl-Axel Schiller

Cirka 283 km från Göteborg C finns en station som heter Örebro C.

Helt rätt station. Var på Örebro C finns tavlan tro?

--

www.svartabanan.se
www.brakulturmiljo.se

Rätt station

av Carl-Axel Schiller, lördag, april 12, 2008, 12:57 (4380 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Javisst!

av Rasmus Axelsson ⌂ @, Västernärke, lördag, april 12, 2008, 13:45 (4380 dagar sedan) @ Carl-Axel Schiller

Kan det vara i den låga röda byggnaden?

Javisst, det s.k. hus 27 i Örebro. Tavlan ska enligt en äldre kollega ha suttit på lokmannaförbundets expedition i Folkets hus en gång i tiden...

--

www.svartabanan.se
www.brakulturmiljo.se

RSS-feed av trådar