SJ grafisk tdt nr 167, roslagsbanorna

av Stefan Isaksson, Saturday, April 12, 2008, 23:24 (5855 dagar sedan) @ Bobo L

Notera extra godståget till Åkersberga (vid 10-tiden):
4 minuter för växling i Viggbyholm sedan ska det sändas vidare till Rydbo.

Och en minut innan godståget nått Rydbo ska efterföljande persontåg vara inne i Hägernäs. Vilket det nog var ett j-vla liv om det inte var med tanke på den tidtabellslagda 2-minutersvändningen.

Allt detta på en fjb-sträcka.

Snacka om snävt lagd tidtabell, även om godståget för all del fick avgå före tidtabellstiden.

SI

SJ grafisk tdt nr 167, roslagsbanorna

av Överkörmästaren, Saturday, April 12, 2008, 23:58 (5854 dagar sedan) @ Stefan Isaksson

Det är tur att spårvidden står utskriven på grafen, så att fjtkl inte blandar ihop tågen och skickar Silverpilen till Mörby av misstag?

SJ grafisk tdt nr 167, roslagsbanorna

av Carl-Axel Schiller, Sunday, April 13, 2008, 09:54 (5854 dagar sedan) @ Stefan Isaksson

Notera extra godståget till Åkersberga (vid 10-tiden):
4 minuter för växling i Viggbyholm sedan ska det sändas vidare till Rydbo.

Och en minut innan godståget nått Rydbo ska efterföljande persontåg vara inne i Hägernäs. Vilket det nog var ett j-vla liv om det inte var med tanke på den tidtabellslagda 2-minutersvändningen.

Allt detta på en fjb-sträcka.

Snacka om snävt lagd tidtabell, även om godståget för all del fick avgå före tidtabellstiden.

SI

Eftersom Hägernäs (Hgä) låg innanför Viggbyholms (Vbm) stationsgräns (med nuvarande BV-terminologi var Hgä hållställe), kunde tåg 318 avsändas från Vbm så snart tåg 9058 passerat Hgä och kommit ut på linjen mot Rydbo.