Kapat mailkonto - varför tråden låst! (Trafikchefen)

av Kent Lillfors @, Ale, Sunday, July 25, 2010, 22:33 (4995 dagar sedan)

Shit happends - har hänt mig byter ofta lösenord, blandar siffror och bokstäver, svårare att koda av - men ett helvete att komma ihåg.
Skaffar man sig ett personligt mönster blir det lättare att komma ihåg!
Några tips!
*Inte samma inloggnings lösenord på användare på PC som t.ex. mailkonto/hemsida
*Surfa inte med konto som dataadminstratör, skapa ett konto med begränsad
behörighet och surfa med det!
*Användarkoto och adm-konto skall ha skilda lösenord
Nätskurkar är sällan ute efter "mailkontot" de "sniffar" oftast efter ett mönster för att nå andra konton.
Har du t.ex. som på Nordea en förenklad inloggning bara för att kolla kontot, be banken skicka en ny kod. Det gäller alla "värdekonton" utan säkerhetsdosa.
Har du inloggningsuppgifter för t.ex. Blocket bör du be dem ändra det.
Har själv ett annorlunda mailkonto för blocket pga tidigare kapning.
Hoppas du inte fått ytterligare problem
Kenta utan väst i väst med första PC ABC-80

Jepp det vart mitt inlägg

Vad jag glömde vart att ofta, flera gånger i veckan uppdatera virusskydd!
Skulle lägga till detta då är tråden låst!

Det är många som loggar in här - varför då låsa tråden - det handlar inte direkt om järnväg. Men vilken "site" som helst ofrivilligt sprida olika typer av virus, även denna site!

Jag håller denna site högt!
Varfördå strypa en tråd om kapning/virus?

Även om detta inte ämne tillhör forumets kärnverksamhet är frågan VIKTIG

Visst personligen har jag "spårat ur" men alltid med glimten iögat!

Frågan kvarstår varför låsa tråden?

Har denna site aldrig ouppsåtligt spridit någon form av virus?

Är svaret ja - då är ni unika

Kent utan väst i väst, med viss datorvana

Kapat mailkonto - varför tråden låst - tillägg!

av Kent Lillfors @, Ale, Sunday, July 25, 2010, 22:43 (4995 dagar sedan) @ Kent Lillfors

I besvikelsen över låst tråd glömde jag givetvis ytterligare en viktig detalj!

Öppna aldrig ett skräpmail om du tvekar det minsta

Avsändaren kan lagt till något - tyvärr :-(

Kent i väst

Kapat mailkonto - varför tråden låst!

av Kent Bro, Monday, July 26, 2010, 00:37 (4995 dagar sedan) @ Kent Lillfors

Jag håller denna site högt!
Varfördå strypa en tråd om kapning/virus?

För att ämnet är typiskt för slaskforum?

Även om detta inte ämne tillhör forumets kärnverksamhet är frågan VIKTIG

Det är även krig, svält och andra klimatfrågor, men det brukar inte diskuteras här av den enkla anledningen att det är FEL FORUM! Om någon skriver något hyfsat smart brukar det få passera, men det innebär inte att det är rätt. För övrigt är det mesta som skrivs om virus och spam rena spammet, det också!

Kapat mailkonto - varför tråden låst!

av Kent Lillfors @, Ale, Monday, July 26, 2010, 03:19 (4995 dagar sedan) @ Kent Bro

Jag håller denna site högt!
Varfördå strypa en tråd om kapning/virus?


För att ämnet är typiskt för slaskforum?

Har någon blivit "hackad" vars resultat blir att medlemmar på detta for detta forumum, vore det rimligt om en diskussion på

Även om detta inte ämne tillhör forumets kärnverksamhet är frågan VIKTIG


Det är även krig, svält och andra klimatfrågor, men det brukar inte diskuteras här av den enkla anledningen att det är FEL FORUM! Om någon skriver något hyfsat smart brukar det få passera, men det innebär inte att det är rätt. För övrigt är det mesta som skrivs om virus och spam rena spammet, det också!

Nja diskutera vattnet betydelse för sjöfarten är detta fel forum - men om en Medlem i forumet drabbats av hackare - u hemska tanke har hackaren denna sidan hacka konton? Vem vet?
Mig vetterigen har ingen hemsida klarat sig ifrån attack

Det jag skrev vart bara några enkla knep att minimera för att radikalt minska chansen för kapning av konto

Håller med om att det är sidospåret kan även bidraga till att trojaner virus och annan shit sprids på denna site eler släcker ned

Det vart mitt enkla budskap

varför!?.... men utan egentligt svar

av Morshyttan, Monday, July 26, 2010, 08:42 (4995 dagar sedan) @ Kent Lillfors

Tycker ditt inlägg är både bra förklarande och vägledande för övriga, och det finns ju ett utrymme i avdelningen "forumet" :-) ;-)

Utan att ha någon befogenhet som helst att motivera händelser här i diskussionerna tolkar jag låsningen av aktuell tråd som att syftet var nått, hade inlägget varit åt sibirien (inte stadsdelen i Stockholm utan mera poetiskt :-D ) hade den nog helt sonika tagits bort :-|

deklareras till det det svenska folket från feodalanarkin morshyttan där alla tycker tvärt emot andra bara för sakens skull, såvida det inte är olämpligt som i detta fall.
:-) ;-) :-D :-D :-D

Tyck mycket, tyck bra men tyck inte vad andra tycker

Kapat mailkonto - varför tråden låst!

av Svante Andersson, Monday, July 26, 2010, 03:36 (4995 dagar sedan) @ Kent Bro

Jag håller denna site högt!
Varfördå strypa en tråd om kapning/virus?


För att ämnet är typiskt för slaskforum?

Även om detta inte ämne tillhör forumets kärnverksamhet är frågan VIKTIG


Det är även krig, svält och andra klimatfrågor, men det brukar inte diskuteras här av den enkla anledningen att det är FEL FORUM! Om någon skriver något hyfsat smart brukar det få passera, men det innebär inte att det är rätt. För övrigt är det mesta som skrivs om virus och spam rena spammet, det också!

Kent Bro, ta och spänn av lite va!

Jag skrev meddelandet som en varnig att det eventuellt kan dyka upp konstiga mail hos folk i tågbranschen jag haft kontakt med.
Om du inte drabbar dig... fine. Men du behöver inte göra ner andra bara för att du själv är så himla bra!:-(

SA

Kapat mailkonto - varför tråden låst!

av HJP, Monday, July 26, 2010, 08:37 (4995 dagar sedan) @ Kent Bro

Jag håller denna site högt!
Varfördå strypa en tråd om kapning/virus?


För att ämnet är typiskt för slaskforum?

Även om detta inte ämne tillhör forumets kärnverksamhet är frågan VIKTIG


Det är även krig, svält och andra klimatfrågor, men det brukar inte diskuteras här av den enkla anledningen att det är FEL FORUM! Om någon skriver något hyfsat smart brukar det få passera, men det innebär inte att det är rätt. För övrigt är det mesta som skrivs om virus och spam rena spammet, det också!

****
Varför skriver du själv i denna fråga - i detta forum - om det är så fel?
Jag fick själv ett mail, till synes från Svante. Jag gick inte på det, utan kontaktade Svante. Men om någon annan blir lurad, så blir vederbörande snuvad på $ 1500 - inte så kul :-(

Jag tycker Svante gör rätt som går ut och varnar. Detta forum tål det!

HJP