Anonymt eller ej (Forumet)

av MCarl, Tuesday, January 15, 2008, 21:39 (5938 dagar sedan)

Hej!

När debatten nu stormar i vissa frågor och tonen blir elakare ju fler anonyma namn som blandar sig i ett behov av ett Forumets vem är vem. Jag tror tonen skulle bli mycket mer hyfsad utan anonymitet!

Sen är jag ju själv ett dålig exempel genom att kalla mig MCarl men jag kände det var bättre än att uppträda som Micke Carlsson och ständigt blandas ihop med min namne.

Jag kan tänka mig en kategori på forumet där man kan lägga in en kort presentation och med kopplingen användarnamn och riktigt namn.

// Mikael Carlsson - MCarl

Enkel medicin

av Rasmus Axelsson, Tuesday, January 15, 2008, 22:36 (5938 dagar sedan) @ MCarl

När debatten nu stormar i vissa frågor och tonen blir elakare ju fler anonyma namn som blandar sig i ett behov av ett Forumets vem är vem. Jag tror tonen skulle bli mycket mer hyfsad utan anonymitet!

Det finns en enkel medicin mot anonymiteten: obligatorisk registrering. Det är mycket enkelt på detta forum till skillnad mot gamla Parsimony och är knappt ett hinder mot kreativiteten då man enkelt kan välja lösenord själv...

Jag kan tänka mig en kategori på forumet där man kan lägga in en kort presentation och med kopplingen användarnamn och riktigt namn.

Just den grejen kan du lägga till under profilvisningen som ges när man klickar på en registrerad användares namn. Tryck bara på ditt namn i övre högra hörnet (om du är inloggad).

Tackar!

av MCarl, Tuesday, January 15, 2008, 22:49 (5938 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Just den grejen kan du lägga till under profilvisningen som ges när man klickar på en registrerad användares namn. Tryck bara på ditt namn i övre högra hörnet (om du är inloggad).

Oj, det var för enkelt för mig att komma på själv;-)