Ur min farbrors annotationsbok 1-5 juni 1958 (Järnvägspersonal)
2 jun
tåg 8691
Storuman, 32 ax, 200 ton, bitr Persson, knr Holmgren, lok E2 1094
Stensele, 34 ax, 216 ton
-Umgransele
tåg 8692
Umgransele, 54 ax, 540 ton, lok E2 1192 /ovanligt tungt tåg/
Blåviksjön -11.25, 44 ax, 392 ton
Gunnarn 12.15-15.00, 42 ax, 384 ton, /ovanligt långt uppehåll, inga noteringar om fel/
Barsele, 40 ax, 368 ton
Stensele 16.01-16.34, 40 ax, 363 ton
-Storuman 16.45, 3 tim 5 min sen
Här står 10 ax till Långselberget som inte finns noterade i annotationsboken. man kanske inte gjorde sig tid. Andersson måste vara tågbefälhavaren på sträckan Lycksele-Umgransele.
Lämnades alltid en sån här uppgift skriftligt?
Efterkoppling har då bestämts efter att den ordinarie uppgiften har lämnats?
Konduktören beräknar bromsvikten?
Varför är den alltid lägre än tågets vikt?
Baksidan på lappen:
3 jun
tåg 8661
Storuman 6.05, 12 ax, 83 ton, bitr Persson, knr Holmgren, lok E10 1744
Vilhelmina, 30 ax, 201 ton
-Dorotea
5 juni
tåg 8691
Storuman 6.25, 47 ax, 412 ton, bitr Persson, knr Masen, lok E2 957
Stensele -7.01, 53 ax, 445 ton
Barsele7.20-8.35, 55 ax, 465 ton, /hö ? tender varm, lokbyte, nytt lok E 1074/
Björnberget 9.10-9.37, växl
-Blåviksjön 10.45
tåg 8692
Blåviksjön 11.05, 37 ax, 322 ton
Björnberget, 33 ax, 290 ton
-Storuman