Språkval (Forumet)

av sääf, Thursday, January 17, 2008, 08:21 (5938 dagar sedan)

Hej. Jag vill ställa en liten försynt fråga ang. forumet. Varför är all text utom rubriken på engelska. Är det Forumets uppbyggnad som gör det nödvändigt eller är det något som hittats på här i Sverige. Jag frågar därför att norska Postvogna använder norska språket, då vore det väl inte helt omöjligt att tänka sig Svenska här. Vi bor ju dock några stycken här som gärna vill ha kvar vårt modersmål.Det är ju dock ett svenskt forum, Jag har ännu inte sett ett enda inlägg på Engelska.

Språkval

av Trafikchefen Järnvägshistoriskt Forum, Thursday, January 17, 2008, 08:39 (5938 dagar sedan) @ sääf

Hej. Jag vill ställa en liten försynt fråga ang. forumet. Varför är all text utom rubriken på engelska. Är det Forumets uppbyggnad som gör det nödvändigt eller är det något som hittats på här i Sverige. Jag frågar därför att norska Postvogna använder norska språket, då vore det väl inte helt omöjligt att tänka sig Svenska här. Vi bor ju dock några stycken här som gärna vill ha kvar vårt modersmål.Det är ju dock ett svenskt forum, Jag har ännu inte sett ett enda inlägg på Engelska.

Arbete pågår med översättning till svenska. Att det drar ut på tiden beror mest på att vi är få som arbetar med detta oavlönade arbete på vår fritid. Familj och arbete går i första hand.
Så, ha tålamod, "svenskan" kommer! :-)

Språkval

av Stefan Skoglund @, Saturday, January 26, 2008, 03:55 (5929 dagar sedan) @ Trafikchefen Järnvägshistoriskt Forum

Håller på och laddar ned koden till my..little...

Skall läsa in mig på koden och pröva den lite grann först.
Hur pass svårt är det att skicka ändringarna uppåt så att de kommer in i distributionen ? Hur hanteras internationalisering ?

Språkval

av Harald, Thursday, January 17, 2008, 08:56 (5938 dagar sedan) @ sääf

Forumet använder ett färdigt program, my little forum, och där är texterna på engelska. De skulle säkert kunna ändras till svenska texter, men det är ju ett jobb som någon ska göra i så fall. Jag tycker inte att det är något stort problem att några få och korta texter är på engelska och det är ju inget som hindrar dig eller oss andra att ha kvar vårt modersmål. Precis som du skriver så är alla inlägg på svenska, och de står ju för den stora textmassan så nästan hela forumet är på svenska.