Hur lång tid... (Forumet)

av m.sundström, Thursday, June 16, 2011, 11:05 (4688 dagar sedan)

har man på sig innan ens författarmödor på Forumet avbryts? Jag skulle vilja lägga ut en lista på JLJ tankvagnar och vill inte riskera att mina mödosamt nedplitade rader försvinner ut i det blå som jag vid något tillfälle varit med om, sannolikt p. g. a. alltför lång uppehållstid.
Olle S

Hur lång tid...

av zorro, Thursday, June 16, 2011, 11:09 (4688 dagar sedan) @ m.sundström

har man på sig innan ens författarmödor på Forumet avbryts? Jag skulle vilja lägga ut en lista på JLJ tankvagnar och vill inte riskera att mina mödosamt nedplitade rader försvinner ut i det blå som jag vid något tillfälle varit med om, sannolikt p. g. a. alltför lång uppehållstid.
Olle S

Gör i ordning listan i ett annat dokument (t ex i "anteckningar" på skrivbordet), sedan bara klistrar du in i meddelandefönstret. OBS att det finns en maxgräns på antal tecken, så är listan mycket stor får du lägga ut den i delar. Vi ser fram emot din förteckning.

Hur lång tid...

av Kent A, Mariefred, Thursday, June 16, 2011, 11:12 (4688 dagar sedan) @ m.sundström

Ett tips (som jag inte alltid följer själv)

Skriv klart hela inlägget "off-line" i word, wordpad eller ngt annat vad som helst även txt-format funkar.

Gå sedan in på forumet och använd ctrl-C ctrl-V

Hur lång tid...

av m.sundström, Friday, June 17, 2011, 10:02 (4687 dagar sedan) @ Kent A

Tack både Kent A och Zorro för säkerligen välmenta råd och tips men det förhåller sig som Ingemar Stenmark så korrekt uttryckte saken: Hä lönt säg å föklar för den som int begrip.
Rått uttryckt: Vi sk-er i JLJ:s vagnar i tabellform. Jag får formulera mina funderingar på annat sätt.
Olle S

Hur lång tid...

av Zorro, Friday, June 17, 2011, 10:27 (4687 dagar sedan) @ m.sundström

Har du ingen med bara en aningens mer datorvana än du själv som kan visa dig? För det är verkligen inte svårt alls att göra, möjligtvis svårt att begripa pga undermåliga förklaringar.

Men lite mer grundligt:

1) Högerklicka på skrivbordet nånstans där det inte finns en ikon, välj "nytt" och "textdokument". Då öppnar sig ett nytt textdokument på skrivbordet. Skriv något litet i "dokumentet" och spara det under Arkiv, antingen bara som Spara (och då heter det fortfarande "nytt textdokument" och ligger på skrivbordet,) eller med Spara som (och då kan du döpa om det och spara det någon annanstans, t ex på ett USB-minne).

2) Skriv i lugn och ro din förteckning i det skapade dokumentet, spara efterhand och ta en fika när du vill.

3) När du vill lägga ut din färdiga lista här så forumet så markerar du de delar av listan du vill lägga ut (så de blir blå), och trycker därefter ner "Ctrl" och utan att släppa även "c" (texten är nu kopierad).

4) Öppna ett nytt inlägg, och klitra in texten med "Ctrl" + "v".

Lycka till