Spårplan för U. finns i FJ-boken sid 46-47 och i SJK banbeskrivning AT (1990).
U. var en liten övergångsstation. Smal- och normalspårsdelarna hade vardera
tre spår i bredd, mötesspår plus kaj/frilastspår. Därtill en
omlastningsanläggning med skjul och varsitt rundspår för båda spårvidderna.
Stationshuset låg mellan de båda bangårdsdelarna. Vid min resa 1959-08-22
var smalspårets lastspår rivet. Omlastningsspåren var krympta till ett stickspår för motortrallor etc och skjulet rivet. Annars var bara mötesspåret kvar. Ev. vagnslaster t/fr U. fick gå via normalspåret, där var
inga spår rivna.
T-semaforen för smalspåret fanns kvar. Även VbÄJ hade troligen använt sådan. Här hade dock SJ moderniserat till vevställverk med tvåvingade semaforer och skivförsignaler.
Omlastningsarbetet torde ha flyttats till Falkenberg i samband med FJ och VbÄJ
förstatligande. Sådant var vanligt för att nå skalfördelar. Axelfors
var krympt på liknande sätt med skjul och smalspårets omlastningsspår rivna. Även här var mest mötesspåret kvar på smalspåret (Normalspåret var intakt). Omlastningsarbetet hade för länge sedan flyttats till Limmared.