SPÅRLÄGGNING PÅGÅR

av Johan Björklund, Thursday, August 25, 2011, 22:27 (4629 dagar sedan) @ Olle Vinberg

Så trevligt. Blir det helsvetsat?

SPÅRLÄGGNING PÅGÅR

av Sven A, Uppsala, Thursday, August 25, 2011, 23:16 (4629 dagar sedan) @ Johan Björklund

Så trevligt. Blir det helsvetsat?

Som du ser i bilderna är det skarvjärn.
Dock kommer den skarpa kurvan från plattformen mot bron att vara helsvetsad och för att ta upp sidokrafterna kommer sliprarna vara försedda med slipersankare.

SPÅRLÄGGNING PÅGÅR

av Gustaf H. Wadsten @, Norköpings stad, Thursday, August 25, 2011, 23:13 (4629 dagar sedan) @ Olle Vinberg

Har mina goda aningar om anledningen till ULJ:s slutstation i Uppsala, vågar inte avslöja sanningen här med rädsla att bli utkastad härifrån, mina aningar är positiva för ULJ:s del och personligen gläds jag åt detta tillsammans med ULJ.

Mvh Gustaf.

SPÅRLÄGGNING PÅGÅR

av Lars-Henrik Eriksson, Friday, August 26, 2011, 09:11 (4628 dagar sedan) @ Gustaf H. Wadsten

Har mina goda aningar om anledningen till ULJ:s slutstation i Uppsala, vågar inte avslöja sanningen här med rädsla att bli utkastad härifrån, mina aningar är positiva för ULJ:s del och personligen gläds jag åt detta tillsammans med ULJ.

Vad pratar du om? "Goda aningar"???

"Anledningen" till ULJ station vid Resecentrum är att marken där vår gamla station låg skulle tas i anspråk till annat.

SPÅRLÄGGNING PÅGÅR

av Gustaf H. Wadsten @, Norköpings stad, Friday, August 26, 2011, 23:14 (4628 dagar sedan) @ Lars-Henrik Eriksson

Kommunen och UL har nog andra positiva planer för järnvägen ut till Almunge där bebyggelsen vuxit med stormfart.

Spåläggning pågår

av Anders Ljung, Saturday, August 27, 2011, 00:57 (4627 dagar sedan) @ Gustaf H. Wadsten

Som visats i andra trådar i andra forum. Det har utretts men inte tillräckligt salongfähigt. Under de nästa 10-15 åren får ULJ hållas för sig själva, sen får vi se. Då kan det komma realistiska utredningar.

SPÅRLÄGGNING PÅGÅR

av Lars-Henrik Eriksson, Saturday, August 27, 2011, 19:40 (4627 dagar sedan) @ Gustaf H. Wadsten

Kommunen och UL har nog andra positiva planer för järnvägen ut till Almunge där bebyggelsen vuxit med stormfart.

Att kommunen har långsiktiga planer för spårtrafik österut är ingen hemlighet -- inte heller att detta har varit till ULJs fördel när det gällt både bron över E4 och stationsläget vid resecentrum. Det är heller ingen hemlighet att de utredningar som hittills gjorts (två stycken, tror jag) visat att det skulle bli oerhört dyrt. Om dessa utredningar är realistiska kan man diskutera.

Varför skulle du bli avstängd om du skrev om det? Det är inte det minsta kontroversiellt och jag tror inte att du sitter inne med någon hemlig information som inte ULJ har.