Järnvägsrestaurangen i Gbg m.m. (Historiskt material)

av Bjorn A, Monday, December 12, 2016, 09:18 (2693 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Uppriktigt sagt så sitter jag nog hellre på Östra i lugn och ro (förutsatt nu att vandalerna håller sig därifrån ) och äter en fin middag.
Om man nu inte tillhör stora honnörsbordet så kan man ju titta på hur trångt det är vid sidoborden med små smala gångar för servitörerna. Leif GW berättade en gång att han varit med en gång och tyckte att kvalitén på serveringen lämnade , som ha sa, "mycket övrigt att önska ". Maten är nog o.k i sig men tänk på att för att klara 1300 gäster så är det tillagat långt i förväg och sedan värmt (för varmrätten ) medans på Östra kommer allt nylagat direkt från köket.

Att Leif GW tycker det är trångt emellan borden på Nobelfesten kan ju bero på hans kroppshydda. Har själv både jobbat Nobel och andra tillställningar i Stockholm stadshus, och jag kan inte påstå att gångarna är speciellt smala och att det är speciellt trång. med tanke på att varje servis har hand om ca 10-15 gäster var under en bankett i stadshuset så begriper inte jag vad han har att klaga på servicen. Att maten till gästerna där förbereds i förväg är helt naturligt, det görs på samtliga ställen som har större banketter.

Skulle nog tro att viss mat även på Östras restaurang är lagad i förväg, för annars är det fusk.

Vänliga hälningar
Björn


Hela tråden: