Blandad kompott i Linghem 1968 (Järnväg allmänt)

av Stig Lagergren @, torsdag, juli 23, 2020, 08:48 (90 dagar sedan) @ Alex

Ja, samma här!
S225 hade en del till Malmö och en till Helsingborg men som Stig skriver under sommaren fördelades bördan på S229. Dessutom kursvagnar till Kalmar och Karlskrona via Växjö. Sist men inte minst kopplades vagnar från Gävle via Örebro på i Mjölby. S225 bör ha varit rejält långt mellan Mjölby och Alvesta under vintertidtabell.

225 hade följande sammansättning från Mjölby vintertidtabellen:
ABo3 Gävle - Malmö
BFo4
ABo3 Cst - Malmö
RBo2
Bo5b
BFo4
BFo4 Cst - Helsingborg F
ABo3
Bo1k Cst - Köpenham
ABo3k
ABo2 Cst - Karlskrona
ABo2 Cst - Kalmar
Bo8f (endast vard. före SoH)

Ganska märklig sammansättning med tre BFo4 och sex ABo2/3.


229 på sommaren Cst - Malmö var påfallande fattigt på 60-talsvagnar

BFo4, Ao2, ABo7b, RBo2, Bo8b, Bo8f, Bo8f, Bo10a.

I Mjölby kopplades vagnar från Gävle till främst:
Bo8f, Bo8f (F, S) ABo3, Bo8f, BFo4.


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum