Godståg tidtabell för avgång / ankomst Borlänge C (Järnväg allmänt)

av Stålpendeln, Thursday, July 06, 2023, 22:42 (295 dagar sedan) @ Ulf Broman

Hej Ulf,

Här skriver Mats Norberg från Borlänge igen.
Vi hade litet kontakt här på forumet den 2023-05-28 då du tipsade mig att använda trafikinfo radar för att veta vilka tåg man filmar under en session. Den första filmsessionen jag gjorde sedan 13 år skedde så vid Ryggens gamla stationsområde någon mil utanför Falun. Korrekta förkortningen är Ryg.
Tyvärr hade jag inte hunnit sätta mig in i trafikinfo/radar just den aktuella kvällen varför information om vilka tåg som passerade Ryggen uteblev. Nu i efterhand läste jag att man skall kunna få fram informationen i efterhand genom att sätta ett minustecken framför klockslagen, där exempelvis minus ett motsvarar ett dygn. Jag har klockslagen antecknade så det borde ju kunna gå att i efterhand räkna ut vilket tågnummer som passerade. Vet ej om det går att gå tillbaka över en månad tidsmässigt men jag fick den uppfattningen. Dock vet jag ej hur man gör så jag tänkte fråga dig om du har en aning om hur få fram informationen. Den aktuella sessionen omfattar station Ryggen (Ryg) 2023-05-30 mellan kl 18.00 - 22.00. Eller kanske en utväg att mejla Trafikverket för att få en daglig graf för Ryggen mellan de aktuella timmarna. Har du möjligen korrekt emailadress till Trafikverket så får jag prova att skriva till dem.
Emotser med stor tacksamhet ditt svar. PS. Filmsessionerna blev mycket lyckade så det vore värdefullt och roligt att få kompletterande information för dokumentation. DS.


Hela tråden: