Häng av adrenalin och intellektualism i garderoben för ytterkläder (Forumet)

av Anders Ö, Thursday, September 23, 2010, 20:07 (4964 dagar sedan) @ Claes Thure Moberg

Men varför i hulaste helvete måste en tråd i ett Forum som handlar om järnvägshistoria vara POLITISKT KORREKT. Kan man inte acceptera att någon hänvisar till Thailands flickor och Floridas läckra damer (eller vad det nu stod för något).

Det intressanta i tråden är ju bilderna på de läckra tågen i Alperna. Tåg som "Olds" tyckte var läckrare än skönheter både här och där i världen. På ett Forum av den här sorten måste man få lova att vara sig själv. Så länge man inte går till direkta personangrepp på andra.

Jag tycker att de personer som kräver att allt som skrivs på ett sådant här ställe måste vara PK har missat något. De gör sig självas till trista glädjedödare.

Är det tillåtet att nämna att det en gång i tiden fanns rökkupéer - trots att de inte är PK längre. Eller var går gränsen.

Och bara för att det skall bli ännu värre - jag har i alla tider kallat min älskade kvinna för "Min Kärring". Därför att det gjorde man i den dialekt (Ekenssnack) som jag växte upp med. Och ännu mycket värre - jag använder ord som neger och zigenare i mitt dagliga tal. Är jag därmed bannlyst från det här Forumet.

Säkert :-P fy på du :-D
Men jag instämmer lika fullt för det i det du säger.
Man måste få vara sig själv på ett forum där man skriver direkt till skillnad från annan korrespondans. Och som betraktare måste jag ha en större vidsynthet.

Jag förstod liknelsen som solklar, vackra tåglandskap är långt finare än söta töser eller semestermål (iaf i Olds ögon) Jag kan inte hitta nått kränkande mot några personer i det (eller är det förbjudet att tycka att tåg är sötare ;o))


Hela tråden: