Nohab VD Odelberg minnesanteckningar 1961 (Järnväg allmänt)

av Sune Nylén, Saturday, July 26, 2014, 12:33 (3562 dagar sedan) @ Lennart Fransson

Ja, Jag kan inte se någon mening i att fråga om enkla saker som man själv lätt kan ta reda på. Som nu i det aktuella fallet.
En annan sak är om det rör sig om rent jvg tekniska frågor. Då finns här mycket kunskap att inhämta. Sådana uppgifter är väl också omöjliga att inhämta , om man inte har tillgång till Riksarkivet eller andra säkra källor.
Beklagligtvis spårar de flesta trådar helt ur, genom att man fortsätter med en massa frågor som inte var den ursprunglige frågeställarens avsikt, och bara för att "någon" tycker att det här MÅSTE JAG skriva om också, det tycker säkert alla är väldigt intressant, även om det är helt ovidkommande, och för alla andra helt ointressant.
I så fall får man starta en ny tråd. Det skulle jag själv göra om jag hade ovidkommande följdfrågor.
Jag hade ett inlägg för några dagar sedan, som svar på en fråga om NOJ pensioner.
På sidan jag lade upp fanns också en bild på ett persontåg, typ 1924, draget av ett NOJ persontågslok. Jag skrev då, mest på skämt, kommentera nu inte bara loket,
tänkande att det är säkert det första en stolle gör. Mycket riktigt. det var strax någon som talade om att det MÅSTE vara lok si och så för de andra hade den och den skorstenen et patatie patata. Jag vet inte vad. Varför måste man försöka glänsa och överglänsa andra med sin ,i denna fråga, helt ovidkommande kunskap.
Jag hade inte frågat och f.ö. stod det nog också uppgifter i boken om detta.
:-) Sune

Låst
1462 visningar

Hela tråden: