Fogelsta-Wadstena; böcker i repris (Järnväg allmänt)

av Lennart Petersen, Thursday, March 30, 2017, 23:58 (2586 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Fick ett erbjudande från militärhistoriska om en bok Fogelsta-Wadstena-Ödeshögs Järnväg. Fick för mig att jag redan hade en sådan men den hette Wadstena-Fogelsta järnväg av Christer Brimalm/Jan Karlsson utgiven 2015. Man kan ju undra varför det kommer ut två böcker om samma bana så tätt, det är ju annars många banor som väntar på sin historik. Och om jag nu har denna , skiljer dom sig så mycket åt att jag ska beställa även denna ? Jag brukar samla på mig det mesta som ges ut men det här verkar lite för mycket .

Jag får väl skämmas lite för nu hittade jag den bok jag frågade efter längst ner i en trave böcker..så kan det gå. Men tack alla som bidrog lite här.
Och nu kan jag jämföra och finner att de två kanske kompletterar varanmdra och har lite olika marknad
"Wadstena-Fogelsta Järnväg " nr 60 i gamla Wadstenas småskriftserie kan väl vara avsedd för en bredare allmänhet och lokalbefolkning som vill veta lite om järnvägen i sin bygd.
"Fogelsta-Wadstena-Ödeshögs Jernväg" från Stenvalls förlag är mer för den genuine tågentusiasten med foton,ritningar och förteckning på rullande materiel, kartor och stationsritningar och sådant man kan förvänta sig i en Stenvallbok.


Hela tråden: