Utbyggt mekaniskt ställverk i London efter 2000? (Signaler/säkerhet)

av Richard Loe, Thursday, November 12, 2020, 14:49 (1273 dagar sedan) @ Anders_W

En lärare på en kurs jag gick för några år sedan nämnde att ett mekaniskt ställverk vid en av de stora ändstationerna i London byggdes ut i samband med en bangårdsombyggnad så sent som efter millennieskiftet, men jag har glömt vilken av stationerna det skulle röra sig om.

Har någon på forumet vetskap om detta? Stämmer det att man gjorde en utbyggnad av en mekanisk anläggning så sent?

Samtliga ändstationer i London hade ljussignaller och fjärrblockering ( "power signalling" ) innan år 2000, undantaget Broad Street som stängdes 1986. Sist ute var Marylebone som fjärrblockerades 1992. Dock så kan man ha byggt ut ett ställverk till en äldre fjärrblockering medan man planerade en helt ny fjärrblockering med modern teknik. Jag tror detta gjordes vid St Pancras (där man installerade fjärrblockering och ett nytt ställverk så sent som 1982) när man byggde om där inför bygget av den nya banan till tunneln under Engelska Kanalen.


Hela tråden: