Modell av sj T6 (Järnväg allmänt)

av K Lemming, Tuesday, November 29, 2022, 01:45 (508 dagar sedan) @ Thomas K Ohlsson

2) Herr ordförande!
Jag har blott ETT yrkande:
- Streck i debatten...

vänligen
Thomas K Ohlsson


Ja tryter dom sakliga argumenten brukar det låta så. Först bre på med påståenden och sen inte sakligt kunna backa upp faktan i dom. :-D


OK - då kör vi vidare då!

Det jag saknar i den här 'diskussionen' är ett sakligt argument för att JVM borde köpa in den lokmodell som tråden handlar om. Men det kanske kommer om vi fortsätter?

vänligen
Thomas K Ohlsson

Yrkade inte du på streck i debatten? :-D

Det sakliga argumentet är att loket är en del, om än en parantes, i den svenska loktillverkningen och kan med sin udda drivlina vara intressant att visa på ett järnvägsmueum som är Sveriges Järnvägsmuseum. Då förebilden inte finns bevarat kan en lite större modell vara något att visa upp för besökare för att ge dessa en lite mer "hands on" upplevelse av hur loket såg ut än enbart foton, ritningar och tekniska beskrivningar.
Loket är en intressant del i svensk lokutveckling i mitt tycke just för att det är udda och visar på vad som prövades på under utvecklingen av motorlok hos våra svenska tillverkare.

Det jag saknar, fortfarande, är ett sakligt svar från dig vad du menar med att JVM har en "allt ska sparas" mentalitet och att detta skulle vara en delorsak till en problematisk utveckling för JVM som du menar är den långa stängningen av museet. Återigen, på vilket sätt skulle en eventuell "allt ska sparas" mentalitet hos JVM förklara att museet varit stängt en längre tid.

Men det är väl lättare att begära saklighet från andra än att framföra sådan själv. Så istället för att svara på tidigare efterfrågad förklaring kring hur du menar det hänger ihop i det du tidigare i tråden påstått när du nu vill köra vidare så kommer ändå ännu inget svar utan du begär istället saklighet av mig.

Låst
462 visningar

Hela tråden: